شورای اسلامی شهر الوند

ساماندهی دستفرشان سیار و وانت داران میو و تره بارمجدداً در صحن شورا کلید خورد

3.06.1394
|
0 دیدگاهها
|

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند: جلسه ای روز سه شنبه مورخ 3/6/94 با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر الوند، مهندس لطفی شهردار الوند، سرگرد ظفری مسئول مالی اداری ستاد فرماندهی نیروی انتظامی، مهندس یوسفی معاونت خدمات شهری شهرداری، مهندس کشاورز مسئول واحد املاک شهرداری در دفتر شورا برگزار شد.

مهندس حسنی رییس شورای اسلامی شهر الوند ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمانان در جلسه و عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام رضا (ع) در رابطه با ساماندهی دستفرشان عنوان داشت:  یکی از چالشها و معضلات امروز در شهر الوند مشکل سد معبر و حضور وانت بارهای فروشنده ی میوه و تره بار است که این روزها به وفور شاهد آن در سطح شهر هستیم.

وی گفت: در گذشته بررسی ها و کارهایی انجام شده بود که به صورت مقطعی تاثیر گذار بود ولی امروز نیاز به بروز رسانی روشها ی مقابله با تخلفات شهری احساس میشود.امروز در نقطه نقطه ی شهر شاهد محلهایی هستیم که تعدادی وانت بار به صورت گروهی در وسط شهر مستقر و در حال فروش اجناس خود هستند و معضل سد معبر را به وضعیت بحرانی رسانده است  به همین دلیل نیاز داریم تا با بهره گیری از تجربه ی سایر شهرها و نیز اتخاذ تصمیماتی اصولی اقدامات پایداری را انجام دهیم.

مهندس لطفی شهردار الوند با اشاره به اینکه مشکل اصلی ساماندهی دستفروشان تامین مکانی برای فعالیت آنهاست است افزود: جمع آوری و ساماندهی دستفروشان و وانت بارهای فروشنده به طور جدی در دستور کار حوزه ی خدمات شهری قرار دارد و بیشتر مناطقی که در الوند برای استقرار دستفروشان مناسب است دسترسی محلی راحت و مناسبی ندارند.

 

شهردار الوند گفت: تمامی دستفروشان درالوند شناسایی شدند و اطلاعات لازم در مورد آنها جمع آوری شده است مطالعات جامعی در مورد دستفروشان انجام گرفته که اطلاعات زیادی از دستفروشان در الوند از جمله بومی بودن یا نبودن و دایمی و یا فصلی بودن این قشر بدست آمده است.

وی افزود: شهرداری پیشنهاد دارد که پارکینگ میدان لاله و زمین مجتمع تولیددارو به صورت حداقل آزمایشی برای دستفروشان و وانت داران آماده سازی نمایم و طی قراردادی روزانه از هر وانت مبلغ 100,000 ریال شهرداری دریافت نماید و این کار قانون مند شود تا همه آنها استقبال کنند.

این مسئول ادامه داد: اجرای طرح چند بازارچه در مناطق مختلف الوند در حال بررسی است و سال قبل با جانمایی و هماهنگی دادگستری محترم وانت بارهایی که در حاشیه خیابان های الوند سد معبر می کردند جمع آوری شدند اما متاسفانه دوباره در حال پدیدار شدن هستند که باید جلوی آنها را گرفت.

شهردار الوند بیان کرد: ضمن تقدیر از همکاریهای نیروی انتظامی با شهرداری برای جمع آوری دستفروشان با نیروی انتظامی قرارداد داریم اما نیروی انتظامی در این زمینه باید با شهرداری همکاری بیشتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد:کارهای مقدماتی را در بحث ساماندهی انجام دادیم و انشالله با ورود جدی در فاز اجرا ،شاهد بهبود اوضاع و برطرف شدن مشکل سد معبر در شهر خواهیم بود..

در ادامه جلسه، هر یک از اعضای شورا و حاضرین در جلسه ضمن اشاره و تأکید برمطالب فوق ، به بیان پیشنهاد طرح هایی در این حوزه پرداختند. همچنین مقررشد طی مکاتبه ای با پزشکان و مطب های شهر الوند زباله های عفونی توسط خدمات شهری شهرداری با یک وانت مخصوص به بیمارستان رحیمیان انتقال تا با دستگاه زباله سوز دفع گردد.

IMG_4559.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *