شورای اسلامی شهر الوند

مصوبه شماره 259 مورخ 11/12/94 روز سه شنبه

متن مصوبه

دسته :
عمومی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرالوند: دویست و پنجاه نهمین جلسه شورا در مورخ 11/12/94 روزسه شنبه در سالن جلسات شورا پس از تلاوت قرآن مجید برگزار گردید.

دویست وپنجاه نهمین جلسه شورای اسلامی شهر با محوریت بررسی راهکارهای رفع مشکل سد معبر در شهر الوند مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

جلسه شورای اسلامی شهر به ریاست محمد رفائی نژاد با محوریت بررسی راهکارهای رفع مشکل سد معبر در خیابان امام (ره) شهر الوند که با حضور مهندس لطفی شهردار الوند، جناب سرگرد حاجی پور رئیس پلیس راهور شهرستان البرز، اسماعیلی اماکن شهرستان البرز، رضایی رئیس اتاق اصناف شهرستان البرز و مهندس معروفی معاونت خدمات شهری شهرداری در سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار و به بحث و گفتگو پرداختند.

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر با اشاره به تبصره یک ماده 55 قانون شهرداریها مبنی بر اینکه شهرداری باید برای جلوگیری از سد معبر عمومی و اشغال پیاده روهای خیابانهای اصلی و شلوغ شهر به وسیله مامورین مربوطه اقدام نماید ادامه دادند: با فرهنگ سازی و ترغیب دست فروشان و شهروندان جهت استفاده از بازارهای روز و از پیش تعیین شده و موجود در مناطق و محلات مختلف می توان مانع از تمرکز زدایی در یک خیابان و معبر واحد گردید .

در ادامه سد معبر را به سه بخش کسبه و بازاریان ، دست فروشان و خودروها  تقسیم بندی  و خواستار تعامل بیش از پیش اتاق اصناف ، پلیس راهور ، اماکن و واحد سدمعبر شهرداری جهت رفع این معضل اجتماعی شدند.

در خاتمه مقرر گردید: با نصب بنرهای مشترک (ادارات مربوطه) جانمایی دستفروشان و وانت های سیار اطلاع رسانی گردد و  تا پایان ماه جاری برخورد قانونی با اصناف ، کسبه و بازاریان و         جمع آوری کالاهای جلوی مغازه ها در اولویت اقدامات قرار گیرد، اخطار به اصناف به صورت مشترک توسط واحد سدمعبر شهرداری و اتاق اصناف ، ابلاغ دستور العمل صادره به نیروهای انتظامی جهت همکاری کلانتری ها و پلیس راهور ، تعامل و هماهنگی با شورای تامین ، ساماندهی خطوط اتوبوسرانی و تمرکز زدایی از خیابان امام (ره) ، حمایت از مامورین اجرایی سد معبر شهرداری و تقویت یگان انتظامی واحد پیشگیری ، نظارت بیشتر بر قیمت و کیفیت محصولات عرضه شده در تمامی سطح شهر.