شورای اسلامی شهر الوند

نشست مشترک اعضای شورا، شهردارو نماینده ستاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس برای طرح ساخت المان شهدای گمنام شهر الوند.

25.03.1393
|
0 دیدگاهها
|
 المان شهدای گمنام باید برگرفته از فرهنگ اسلامی کشور باشد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند؛  جلسه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر الوند، مهندس یحیی پور شهردار الوند، مهندس هاشمی مشاور عمرانی شورا و اللهیاری نماینده ستاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس  برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس حسنی رییس شورای اسلامی شهر الوند ضمن تقدیر و تشکر از مهمانان و حاضرین در جلسه، اعیاد شعبانیه را تبریک گفتند و چهاردهم خرداد سالروز ارتحال بنیانگزار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و به ارزشهای انقلاب و بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: المان شهدای شهر الوند باید برگرفته از فرهنگ اسلامی کشور و شهر الوند باشد. چرا که شهدا مقام والا و جایگاه بالایی دارند و در ساخت المان شهدا باید بسیار دقت کنیم.

در ادامه مشاور عمرانی شورای اسلامی شهر الوند به چند نکته در زمینه ساخت المان شهدا اشاره کرد و گفت: از بهمن ماه سال گذشته ساخت المان شهدا مورد بررسی قرار گرفت و بنده از چند طرح از شهرهای مختلف که المان شهدا اجرا شده بازدید کردم و اطلاعاتی از ساخت آنها گرفته ام. همچنین اضافه کرد: نظر مردم را هم باید مورد بررسی قرار داد و من معتقدم که یک مسابقه برای اجرای طرح برگزار گردد چون باعث ایجاد علاقه خواهد شد و در فرهنگ تأثیر دارد.

در پایان گفت:  طرح المان شهدا باید متناسب با محیط باشد یعنی با تالار شهر که جنب مزار شهدای گمنام است هم خوانی داشته باشد و یک طرح شاخص و بهترین گزینه و با بهترین مصالح ساخته شود.

اللهیاری از ستاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین المان شهدای گمنام را به حرم تشبیه کرد و گفت: حریم حرم باید مشخص باشد یعنی اطراف حرم از کجا شروع      می شود و ورودی خروجی داشته باشد. در ادامه افزود: المان شهدا باید به صورت زیارتگاه ساخته شود، همزمان با اینکه مردم به پارک می روند بتوانند در آنجا زیارت کنند و در حریم حرم احساس آرامش و امنیت کنند. در پایان چند نمونه عکس از طرحهای اجرا شده در دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه پلیس را به حاضرین در جلسه به معرض نمایش گذاشت.

در ادامه هر یک از اعضای شورای اسلامی و حاضرین در جلسه به پیشنهاد و نقطه نظر در این حوزه پرداختند.

 .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *