شورای اسلامی شهر الوند

سخنرانی رییس شورای اسلامی شهر الوند قبل از خطبه های نماز جمعه

13.04.1393
|
0 دیدگاهها
|

 

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند: در نماز جمعه سیزدهم تیر ماه سال نود و سه با حضور مسئولین شهرستان البرز و جمع کثیری از مردم فهیم و روزه دار الوند و نصرت آباد در مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) مهندس شعبان حسنی رییس شورای اسلامی شهر الوند گزارش کاملی از عملکرد شورا اسلامی در دوره چهارم داد و گفت: قبل از هر چیز از امام جمعه محترم و ریاست محترم ستاد نماز جمعه تقدیر و تشکر دارم که تریبون را برای دقایقی در اختیار ما قرار دادند .
و همچنین از همه حضار محترم ( خواهران و برادران) و تمامی مسئولین محترم روزه دار که وقتشان را در اختیار بنده به عنوان خادمی در شورای اسلامی شهر قرار دادید کمال تشکر را دارم.
وی افزود: اگر امروز بنده در این جایگاه قرار گرفته ام منت خداوند واعتماد شما بزرگواران می باشد.
ان شالله بتوانم آنچه شما عزیزان در چارچوب قانون و احترام به حقوق شهروندی از بنده انتظار دارید جامه عمل بپوشانم.
مطمئن باشید سخت ترین عمل , رعایت مقررات و قانون است که حتما شما عزیزان این را از ما می خواهید و ان شا الله با رعایت قانون سخت ترین قاضی یعنی وجدانمان ما را بازخواست نخواهد کرد و با اتکا به خداوند و رعایت قانون بهترین شعار : حضور مردم در تمامی عرصه های اقتصادی و اجتماعی همرا ه با نشاط و شادابی و رفاه شهروندان, تحقق پیدا خواهد کرد . در این صورت شهروندان احساس رضایت نموده و رضایت مندی خودشان را در قالب همکاری و همکاری توام با نقد منصفانه نشان میدهند و جایگاه شهر را ارتقا می دهند.
حسنی ادامه داد: بنده در این ماه رمضان ضمن قبولی طاعات و عبادات شما روزه داران دعا میکنم که بتوانیم از فضایل این ماه بهره مند باشیم و صبر را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم .
امروز در چهار محور و برای هر محور مطالبی را تیتر وار اشاره می کنم:
الف) شورا ب) شهر ج) شهرداری د)مطالبی به عنوان بابا برقی
الف) شورا:
کارهایی که در شورای شهر طول این ده ماه انجام داده ایم :
1 . حدود 110 جلسه برگزار شده است و خدا میداند که برای هر جلسه بیش از 3 ساعت وقت گذاشته ایم که 84 جلسه آن به صورت رسمی و صورت جلسات آ ن ها به فرمانداری ارسال شده است و بقیه جلسا ت در مورد انتخاب شهردار, مصوبات متمم بودجه 92 شهرداری – اتوبوسرانی و آتشنشانی و همچنین مصوبات بودجه 93 شهرداری – – اتوبوسرانی و آتشنشانی .
2. هر روز یا غالب روزها اعضای محترم شورا در شورا حضور دارند.
3. باور به کار علمی و پژوهشی و دموکراسی داریم . به همین دلیل :
الف) حداقل تا کنون چهار نفر به عنوان مشاور شورا با ما همکاری دارند : مشاور فنی عمرانی, فرهنگی , مالی و مشاور ورزشی .
ب ) دنبال یک گروه بزرگتری به عنوان شورا یار و یا شورای محله در قالب تمرین دموکراسی و تعامل با نخبگان , تحصیلگران و بزرگان شهر که ساز و کارش در شورا در حال بررسی می باشد, هستیم . که هر نفر شورا 5 نفر را از تمامی مناطق شهری انتخاب کرده و جلسات ماهیانه با این عزیزان داشته باشیم .
ج) دنبال کار تحقیقاتی در شهرداری هستیم که مثلا مراجعین شهرداری چه کسانی هستند؟ نزد چه کسانی مراجعه می کنند ؟ چند درصد مشکلات حل نمی شود ؟
آیا ان دسته از مشکلات که حل نمی شوند مشکل ازفرد مسوول است و یا باید به دنبال ساز و کار قانونی رفت . البته در این قسمت نیز هیئت رئیسه شورا چند جلسه ای داشته و تحت عنوان شهروند محوری بحث شده است.
و یا اینکه چرا سطح مشارکت سرمایه گذاری در شهر ما پایین است ؟؟
بنده در این جا از عزیزانی که تمایل به کار تحقیقاتی دارند با ارائه طرح توجیهی فنی و اقتصادی و پذیرفتن طرح ,حمایت می کنیم و اعتباری نیز به محققین خواهیم داد .
از دانشجویان کارشناسی ارشد استدعا داریم به عنوان کار تحقیقاتی پایان نامه در این راستا با شهرداری در تعامل باشند و ما با آغوش باز از آن ها استقبال خواهیم کرد.
4 . دنبال کار برنامه محور و مبتنی بر هدف هستیم و در این راستا مکاتباتی با شهردار محترم داشته ایم که کار گروهی را درقالب یک تیم کاری معرفی کنند تا بتوانند برنامه یا سند چشم انداز 5 ساله تدوین و از درون این برنامه بودجه های سالیانه استخراج و به صورت عملیاتی تحقق پیدا کند .
5 . دنبال تحقق بودجه 42 میلیاردی سال 93 و عملیاتی کردن پروژه های عمرانی , 2 نگاه زیر را داریم :
اولا ) سرانه شهرداری را بتوانیم تعریف کنیم . مثلا اگر بودجه ما در سال جاری تحقق پیدا کند که شهردار محترم مصر این تحقق هستند و شورا نیز ایشان را همراهی خواهند کرد با توجه به جمعیت شهر الوند (88000 نفر ) سرانه شهر وندی 475000 تومان می باشد این یعنی اقزایش سرانه از 280 هزار تومان به 475000 تومان . یعنی رشد اقتصاد شهری, افزایش کار های عمرانی , افزایش رفاه شهر وندان و …..
دوما ) پروژه های عمرانی تعریف شده سال در همان سال تحقق پیدا کند .
6. در این شورا تمامی صداهای شهروندان بر اساس انتخابشان شنیده می شود . و من این اطمینان را خواهم داد که هیچ حقی را ضایع نخواهیم کرد . ممکن است کارشان در روال اداری طولانی شود و با توجه به قانون و رعایت حقوق شهروندی به حقشان خواهند رسید .
7. شورا دنبال این است که نماینده افکار شهر باشد .
8 . مدعی هستیم پروژ ه های عمرانی و اقتصادی شهررا با استقبال از سرمایه گذاران شهر , استان و حتی کشوری کلید خواهیم زد.
مثلا بازارچه غرب بلوار معلم ,ساختمان ها و بلوک های هفت دستگاه که خود شهروندان حاضرند به فروش برسانند , تعویض پلاک ,معاینه فنی , پارکینگ طبقاتی شهر و ….
از همین جا اعلام می کنیم در خدمت سرمایه گذاران خوش فکر شهر هستیم
9 . زمانی که شورا را تحویل گرفتیم شهرداری شش میلیارد درآمد کسب کرده بود.
متاسفانه موجودی شهرداری کمتر از 150 میلیون تومان بود
10. باورمان این است هر شهروند یک شوراست اگر در سال فرهنگی و اقتصادی قرار داریم شهروندان باید در عمران و آبادی شهر, در افزایش درآمد ها و کاهش هزینه ها ما را یاری کنند .
از تمامی شهروندان خواستارم با نصب العین قرار دادن کلکم مسوول در سال مدیریت جهادی عزمشان را در قالب ساختن شهر جزم کنند. و شعار جهاد سازندگی اول پیروزی انقلاب را مجدد احیا کنند اگرچه انتقاد منصفانه به کار ما جهت می دهد .
البته انتقاد یعنی :
الفش : اشکال گرفتن از وضع موجود
نونش: نامردی نکردن با طرح اشکال
تا اش: تعامل کردن و همراهی کردن جهت عبور از وضع موجود
قاف اش : قادر بودن به راهکار و همراهی کردن با مجموعه
الف اش : اصلاح وضع موجود و انتقال به وضع برتر
دال اش : درایت و بدون ایجاد بحران. چنانچه شهروندان محترم در این چهارچوب ایده ای دارند شورا با آغوش باز در خدمتشان می باشد .

ب) شهر:
پیگیر چند کار بزرگ شهر هستیم :
1 – پیگیری بیمارستان دولتی در این شهر
2 – رفع مشکل اوقاف
3 –سند املاک شهر الوند
در همین راستا چندین جلسه برگزار کرده ایم : ضمن اینکه جلساتی را در صحن شورا داشته ایم , یک جلسه در خدمت استاندار محترم و فرماندار و معاونت محترم عمران استانداری و مدیر کل محترم امور شهری و شوراها بوده ایم .
یک جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و امام جمعه و فرماندار و جلساتی نیز با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در دفاترشان و جلساتی با شورای کشاورزان داشته ایم.
حتما شهروندان در جریان هستند مشکل بیمارستان و اوقاف را تمامی مسئولین استانی و شهرستانی پیگیر هستند و امیدواریم که حل شود .
دنبال این هستیم کارهای فرهنگی شهر را در جلسات کمیسیون فرهنگی شورا با متولیان امر مطرح کنیم.
چند جلسه با ریاست محترم سازمان تبلیغات ارشاد اسلامی , آموزش و پرورش , اداره ورزش و جوانان و هیات مذهبی شهر داشته ایم و حتما باید جلسات ادامه پیدا کند و به صورت تعاملی تمامی بودجه ها در یک ظرف ریخته شود و کار بزرگ فرهنگی انجام پذیرد.
مثلا برگزاری جشن تکلیف دختران و پسران بجای اینکه در تمامی مدارس برگزلر شود , سالیانه یکبار در یکی از مدارس و یا تالار شهر و یا در مساجد برگزار شود که این کار هم برد فرهنگی و تبلیغی دارد و هم یکبار محل اعتبار آن در سال دیده می شود .
مثلا کمک به مساجد و هیئت های مذهبی و یا برگزاری مناسبت ها ,جشن ها, ولادتها و شهادتها.
به جای آنکه هر مسجدی بانی باشد هر مراسمی را یک هیئت و یا مسجد تقبل کند و اینجا هم نگاه کمک های مردمی, ادارات و شهرداری دیده می شود و ما در قالب بودجه بتوانیم رقمی را ببینیم.
ورزشکارن شهر در بیشترین میادین خوش میدرخشند و مقامهای استانی, کشوری, آسیایی و کشوری کسب میکنند. ولی هیچگاه به نحو احسن تشویقشان نکرده ایم . جلساتی در این مورد برگزار کرده ایم تا به یک راهکار واحد برسیم و بتوانیم به این عزیزان به بهترین نحو کمک نماییم.
فضاهای اموزشی که در خیابان های اصلی و مرکز شهر قراردارند از اموزش و پرورش با قیمت مناسب خریداری شود و در جای دیگری مکانی با قیمت کارشناسی شده واگذار گردد . در این راستا هم مشکلات شهر حل می شود و هم دانش آموزان عزیز ما از مدارس قدیمی و رده خارج به مدارس نو ساز منتقل می شوند.
چرا والدین گرامی باید نگران دانش آموزان خود باشند و بچه هایشان را برای تحصیل به قزوین بفرستند؟؟
چرا تلاش آموزش و پرورش متاسفانه به هدر می رود ؟؟ مثلا تعداد قبولی کنکوریهای شهر مان . چون دانش آموزان دو سال آخر تحصیلی را به قزوین رفته اند و از افتخارات آن مدارس به حساب می آیند .
– در سه ماه اول امسال 913 فقره نامه در دبیر خانه شورا به ثبت رسیده است . 145 فقره از این نامه ها مشکل کار واشتغال و 97فقره مساعدت مالی و دریافت وام است .
با این همه شرکت در شهر صنعتی !! مشکبلات شهر صنعتی برای شهروندان است و مزایای آن برای دیگران.
بنده از شهردار بعنوان رئیس هیئت مدیره شرکت شهر صنعتی ,مدیر عامل شرکت شهر صنعتی ,هیئت مدیره شرکت شهر صنعتی درخواست عاجزانه دارم با مدیران شرکت ها , سالیانه جلساتی جهت پیگیری مشکلات شهر تشکیل دهند و دست نیروی بیکار شهر را بگیرند.
از مدیران بانک های دولتی و خصوصی در خواست داریم پرداخت وام های زیر 5 میلیون تومان را آسان بگیرند . تعداد زیادی از شهروندان این مشکلات را به شورا انتقال داده اند . تقاضا داریم به وقت شهروندان ارزش نهیم .
ج ) شهرداری:
ضمن تبریک روز شهرداری و دهیاری از تمامی خادمین مجموعه شهرداری و دهیاری کمال تشکر را دارم.
حدود 8 ماهی است که شهردار انتخاب شده است ما معتقد هستیم شهردار محترم ,شهردار فنی عمرانی ,مالی و حافظ منافع شهرداری است .
در این مدت کوتاه گرچه کارهای بزرگی ممکن است انجام نشده باشد . اما بنده عناوین عملکردی شهردار و مجموعه اش را خدمتتان عرض میکنم .
1 . در قالب ساختاری نیروی انسانی و چارت سازمانی حرکت شد .
2 .مجموعه شهرداری انضباط کاری به خود گرفت .
3 . حضور فعال کارکنان در عرصه کار و تلاش .
– مکاتباتی در مورد ارتقا شهرداری داشتیم . شهرداری از رتبه 7 به رتبه 8 ارتقا پیدا کرد.
– مکاتباتی در مورد سازمان فرهنگی و ورزشی داشتیم و تا کنون پیگیری ها کماکان ادامه دارد . ان شا الله این سازمان نیز مستقل می شود و بار مالی شهرداری حتما کاهش پیدا می کند و شهرداری به وظایف اصلی خودش خواهد پرداخت .
– دنبال ساختن ورودی های شهر که برازنده این شهر باشد .
– جاده مسیر بوئین زهرا تا میدان امام علی, خوشبختانه مشکلاتش با همکاری فرماندار و دادستان محترم و امور آب منطقه ای شهرستان البرز و پلیس راهور رفع شده است و تعریض اش تا کنون 90% انجام شده است .
– مجتمع مسکونی مهر را محوطه سازی کرده اند .اکنون نیز فضای سبز محوطه در حال انجام شدن است و بیش از 2000 شهروند در آنجا ساکن هستند
– متمم بودجه سال 92 و بودجه پیشنهادی سال 93 را داشتند.

(بررسی  عملکرد درآمد وهزینه ها در سالهای متوالی )

مبالغ به هزار تومان

سایر منابع مبلغ ارزش افزوده هزینه های عمرانی هزینه های جاری سرانه شهروندی در آمد سال
11160000 10000000 12000000 8000000 240 21160000 90
16000000 12500000 16400000 12000000 323 28400000 91
14300000 10450000 11600000 13100000 280 24740000 92
29350000 12650000 475 42000000 93
……. …….. …… 94
95
 پیش بینی 1300 پیش بینی 120000000 96

 

در آمدهای تحقق شده سال های 90-92 متاسفانه تابع یک رفتار مشخص نیست بلکه به صورت سینوسی است .
به علت عدم تحقق در آمد های پیش بینی شده سال های فوق هزینه های جاری ثابت و متاسفانه هزینه های عمرانی به صورت کاهشی می باشد.
برای تحقق در آمد های پیش بینی شده سال های آتی باید شورا و شهرداری برنامه مدار باشند و هدفمند کار نمایند . تنظیم سند چشم انداز 5 ساله تدوین کنیم . مثلا سال 93 بودجه مصوب اش 42 میلیارد تومان است که باید تلاش شود این مبلغ تحقق پیدا کند . تحقق درآمد باعث افزایش کارهای عمرانی و رضایت مندی شهروندان , رونق اقتصاد شهری ,افزایش سرانه شهروندان و رفاه شهروندان می باشد .
– احداث دو پارک محلی داشتیم یکی با بهره برداری صد درصد در منطقه 8 و دیگری در خیابان شهید صارمی که 90 % کارها انجام شده و تا پایان این ماه ان شا الله صد در صد انجام خواهد شد .
– متاسفانه به علت بی توجهی و عدم همراهی شهروندان نخاله هایی که پشت دانشگاه کار دپو شده بود به محل مورد نظر انتقال یافت.
– آتشنشانی نصرت آباد به بهره برداری رسید
– مرمت و لکه گیری آسفالت در سطح شهر الوند و نصرت آباد انجام شد که با اطمینان می گویم که نصرت آباد بشترین کار آسفالتی را در این دوره داشته است .
– کمیسیون 100 بدوی و 100 تجدید نظر فعال تر شد و کمیسیون هم عرض راه اندازی گردید.
– عوارض نو سازی ساز ماندهی شده است و ماهیانه هر شهروند حدود 6 هزار تومان تا حداکثر 10 هزار تومان عوارض پرداخت خواهد کرد .
– بیش از 95 % دکه هایی که در سطح شهر به عنوان بیت المال شهری قرار دارند سازمان دهی شدند
– واگذاری استخر شنا و سونا به بخش خصوصی
– واگذاری تابلو های تبلیغاتی سطح شهر
– پیگیری مطالبات معوق و چک های سخت وصول
– حق و حقوق واحد های آپارتمانی به صورت واحدی قابل پیگیری است . مثلا به علت نداشتن پایان کار اکثر واحد های منطقه 8 و کوی پزشکان و کوی مدیران خرید و فروش به سختی انجام می شود .
– با ورود این دوره طرح جامع به شهرداری ابلاغ شد .
طرح جامع, کار فنی و شهر سازی ,شهرداری را دچار مختل کرد و جدول زیر بیانگر این مطلب است :
سال 93 سال 92 شرح عملیات
34 89 پروانه ساخت
97 362 استعلام
27 90 گواهی پایان کار
1383 1696 گزارش بازدید

البته عوامل دیگری از جمله بیمه ساختمانی , اوقافی بودن شهر , عدم اختصاص وام و رکود ساخت و ساز در سال جاری را می توان نام برد.
لذا با توجه به مشکلات طرح جامع و جلسات مختلفی که با شورای شهر و مشاورین مسکن و شهرسازی صورت گرفت :
حدود 32 اشکال در جلسات متعددی که برگزار شد دسته بندی شد و ارجاع شده تا به صورت طرح تفصیلی پیشنهاد و با پیگیری های مداوم برخی موارد حل شد . چند مورد آن انجام شده است :
– مجوز احداث پیش آمدگی (بالکن ) برای قطعات شمالی در عرض معبرهای 10 متری تا یک متر,12 متری تا 1.20 متر. (1. عرض خیابان )
– مجورز تجاری در زمین های خالی غرب بلوار معلم اخذ شده است .
– تامین پارکینگ در محوطه غیر مسقف.
– حذف 2 متر عقب نشینی قطعات تجاری در بلوارهایی که پیاده رو های آن کمتر از 5 متر باشد .
– اخذ مجوز طبقات بیش از 5 و 6 طبقه روی پیلوت در زمینهای بزرگ .
– رفع مشکلات سد معبر از جمله دستفروشان و میوه فروشانی که در پیاده رو و گاها در خیابان بساط و کسبه محترمی که اجناس مغازه شان را پهن و گاها تابلوهای تبلیغاتی را در پیاده رو و خیابان نصب می کنند.
– استقرار بازار برای روزهای یکشنبه در الوند و پنج شنبه در نصرت آباد
– خوشبختانه در سه نقطه شهر ( فلکه لاله , جابر و زمین های محمدی ) برای سامان دهی دستفروشان و میوه فروشان پیش بینی شده و پیش نویس قرارداد آن ها نیز تهیه شده است .
کارهایی که ان شا الله در سال جاری باید انجام شود:
– تعریض بلوار خلیج فارس از فلکه قدس تا سه راه دیزج
– فاز دوم ستاد فرماندهی سازمان آتشنشانی

– پیاده رو سازی خیابان های امام حسن و امام باقر و امام سجاد .
– پیاده رو سازی و جدول گذاری منطقه 8
– پروژه ی ساخت المان یادمان شهدای گمنام شهر
– اجرای فاز دوم کمربندی شرقی و غربی شهر .
– اجرای زیر سازی و آسفالت معابر سطح شهر الوند و نصرت آباد .
– تخریب و بازسازی جداول معابر قدیمی شهر الوند و نصرت آباد
– تکمیل ساختمان دار القرآن
– اجرای فاز 2 ساختمان اداری شهرداری
– تکمیل ساختمان فرهنگی
– تکمیل سالن معلولین شهر
– پروژه ی پارک نصرت آباد ( من در اینجا از کشاورزان نصرت آباد ی تقاضا دارم که شهرداری را در این پروژ ه ی بزرگ کمک کنند و زمینی به شهرداری واگذار نمایند تا بتوانیم امسال پارک را احداث کنیم) .
و در ضمن از شورای کشاورزان تقاضا داریم نسبت به سند زمین هایی که متعلق به شهرداری است اقدام نمایند تا شهرداری بتواند نسبت به کارهای عمرانی از جمله پارک های محلی و … برنامه ریزی نماید .
– خرید و تملک املاک در خیابان هایی که قبلا پیش بینی شده را داریم . از مالکبن و شهروندان عزیز درخواست داریم شهرداری را کمک کرده و با قیمت کارشناسی شده و به قیمت عرف روز بفروشند تا معابر و خیابان های شهر از جمله ده متری و یادگار امام باز شوند .
د) توصیه های بابا برقی:
و در آخر یک توصیه برقی ! با توجه به خشکسالی امسال ,وزارت نیرو, شرکت توزیع برق و در یک کلام خودمان کمک کنیم . این یک هشدار جدی است ضمن اینکه سال اقتصاد است باید صرفه جویی های اقتصادی نیز داشته باشیم .
– هر شهروند ی که واحد مسکونی دارد یک لامپ را خاموش کند . در ساعات پیک بار از وسایل برقی حدالامکان استفاده نشود.
– از مدیران دولتی تقاضاداریم اوج بارشان که از ساعت 11 صبح تا3 بعد از ظهر است در این مدت حداقل لامپشان را خاموش کنند با روشن کردن کولر, ا تاق هایی که ارباب رجوع ندارند در اتاقشان بسته باشد .
– از کسبه محترم خواهش می کنیم در ساعات اوج بارشان که 7 غروب تا 11 شب است حداکثر صرفه جویی را داشته باشند .( لامپ های مدادیشان را خاموش کنند)
– کشاورزان عزیز اگر بتوانند ساعت 7 غروب تا 11 شب چاههایشان را خاموش کنند مصرف ماهیانه آن ها به صورت رایگان می باشد.
– از مدیران شرکت هاو کارگا هها درخواست داریم تعطیلات جمعه شان را به طول هفته انتقال دهند.
وهمچنین در پایان اضافه کرد: تعطیلات تابستانی خودشان را به اطلاع توزیع برق برسانند تا بتوان خاموشی ها را مدیریت کرد . با این کار بجای اینکه سرمایه گذاری آتی داشته باشیم با صرفه جویی از سرمایه گذاری قبلی به نحو شایسته استفاده نماییم .

والسلام

IMG_3793

 

IMG_3771.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *