شورای اسلامی شهر الوند

اعضای شورای اسلامی شهر الوند، شهردار و چند تن از مسئولین شهرداری و شرکت شهرصنعتی از تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی البرز بازدیدکردند

17.09.1392
|
0 دیدگاهها
|

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند: در این بازدید مهندس شعبان حسنی رئیس شورا  و اعضای شورای اسلامی شهر الوند به همراه مهندس یحیی پور شهردار، اکبر امامی مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز و چند تن از مسئولین شهرداری و شرکت شهرصنعتی حضور داشتند و چگونگی نحوه عملکرد تصفیه خانه مورد بازدید قرار گرفت.

در ابتدای این بازدید مهندس ملکی مدیر تصفیه خانه فاضلاب شهرصنعتی البرز همه قسمتهای تصفیه خانه را به بازدیدکنندگان ضمن معرفی گزارش کاملی از عملکرد تصفیه خانه تشریح کرد.

وی اضافه کرد:  تصفیه خانه در زمینی به مساحت 20 هکتار با ظرفیت 70 هزار متر مکعب در شبانه روز با طول شبکه فاضلاب در حدود 8 کیلومتر بدون انشعابات فرعی با سیستم تصفیه بیولوژیکی ساخته شده است. در حال حاضر میزان ورودی شبانه روز فاضلاب در حدود 55 هزار متر مکعب است که بعداز تصفیه نهایی مطابق با استانداردهای زیست محیطی جهت مصارف کشاورزی و همچنین حاصل از فرایند تصفیه فاضلاب در طرح چشم انداز ساخت بتن می باشد که این طرح بصورت آزمایش با همکاری دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین بصورت پروژه ای ارائه و موفق به کسب جوایز متعددی از میادین بین المللی گشته است.

نائب رئیس شورا حبیب اله ملایی خاطر نشان کرد:  یکی از مشکلات مردم شهر الوند و نصرت آباد به ویژه در فصل گرم سال بوی بد تصفیه خانه است که مورد اعتراض شهروندان می باشد و از جهت دیگر تأثیرات منفی بر اکوسیستم محیط زیست دارد.

وی در ادامه  اشاره کرد:  البته در طول این چند ماه اخیر مقدار قابل توجه ای از بوی بد تصفیه خانه کم شده که جای تقدیر دارد ولی همه باید تلاش کنیم این مشکل مردم و محیط زیست شهرمان را رفع کنیم.

یحیی پور شهردار الوند در خصوص آب تصفیه شده تأکیدکرد:  آبی که تصفیه می شود باید برای مصرف فضای سبز شهر مورد استفاده قرار گیرد (یعنی آب خام) چرا که در فصل گرم سال آب شرب زیادی برای مصرف فضای سبز استفاده می گردد که شهرداری هزینه زیادی برای آب بها پرداخت می کند.

شهردار الوند در پایان اضافه کرد: باید سطح  ارتفاع  آخرین نقطه فضای سبز در شهر تا تصفیه خانه فاضلاب جهت لوله گذاری به صورت کارشناسی محاسبه گردد تا آب تصفیه شده (آب خام) توسط پمپاژ برای مصارف فضای سبز استفاده شود و هزینه گزاف آب بها در عمران و آبادانی شهر مورد استفاده قرارگیرد.

در ادامه جلسه، هر یک از اعضای شورا ضمن اشاره و تأکید بر رفع معضل مذکور، به بیان

مشکلات و پیشنهاد طرح هایی در این حوزه پرداختند.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *