شورای اسلامی شهر الوند

مصوبه شماره 249 مورخ 13/11/94 روز سه شنبه

متن مصوبه

دسته :
عمومی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرالوند: دویست و چهل و نهمین جلسه شورا در مورخ 13/11/94 روزسه شنبه در سالن جلسات شورا پس از تلاوت قرآن مجید برگزار گردید.

پس از تلاوت قرآن جناب آقاي رفائی نژاد رییس شوراي اسلامي شهرالوند ضمن عرض سلام و  صبح بخیر و تبریک ایام الله دهه فجر از حضور اعضای محترم شورا و فرماندار محترم شهرستان البرز و شهردار الوند تقدیر و تشکر نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند: جلسه ای با محوریت بررسی مشکلات و اقدامات انجام شده در شهر الوند و نصرت آباد روز سه شنبه مورخ 13/11/94 با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر الوند، مهندس عسگری سرپرست فرمانداری شهرستان البرز، مهندس لطفی شهردار الوند، در دفتر شورا برگزار گردید.

رییس شورای اسلامی شهر الوند ضمن عرض تبریک به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سی وهفتمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از حضور فرماندار محترم شهرستان البرز و توجه ویژه به شهر الوند و نصرت آباد، گزارشی در خصوص روند کار شورا و شهرداری ارائه نمود.

رییس شورای شهر الوند رویکرد مسئولین با شورا را چندان مثبت ندانست و افزود: دستگاه ها همکاری لازم با شورای اسلامی شهر را ندارند وخواستار تعامل بیشتر ادارات و سازمانها با شورا شدند.

در ادامه رییس و اعضای شورای اسلامی شهر الوند به تعدادی از مشکلات الوند و نصرت آباد به شرح ذیل اشاره نموده و خواستار رفع موانع و تصریح در کارها شدند.

  • پیگیری پروژه ی اگوی فاضلاب ناحیه شهری نصرت آباد با توجه به هزینه های دریافت شده از مردم و عدم اجرای پروژه
  • عدم وجود جاده و مشکل زمین های همجوار ساختمان ادارات (زمینهای قدیانی )
  • پیگیری مشکلات تفکیک زمینهای شریفی، مقدم و ساختمانهای خیابان یادگار امام (ره)
  • پیگیری مشکل تملک ساختمان آقایان محمدخانی و رجبی
  • پیگیری و اقدام در خصوص تصریح در اجرای توافق مابین شهرداری و سپاه (زمینهای واگذار شده به سپاه البرز) جهت احداث بیمارستان
  • پیگیری مشکل ارزش افزوده
  • پیگیری موضوع نقل و انتقال سند ساختمانهای مسکونی شهر الوند در راستای رفع مشکل شهروندان

مهندس عسگری سرپرست فرمانداری شهرستان البرز ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تقدیر وتشکر از شورای شهر الوند به جهت هماهنگی و برگزاری جلسه، به ارتباط و هماهنگی بین مدیریت شهری و فرمانداری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در طی مدت این 2 ماه کارهای خوبی صورت گرفته و استان همکاری خوبی با شهرستان البرز داشته اند.

سرپرست فرمانداری البرز لازمه ی مشارکت دستگا هها را، برای ایجاد زیرساختها و توسعه اقتصادی شهرستان البرز دانست و عنوان کرد: مشکلات شهرستان البرز از جمله افزایش دادن اعتبارت شهرستان البرز، ارزش افزوده و غیره را به استان گزارش کردیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پیگیر مجوزاتی از استان هستیم و در جلسات مختلف مطرح کردیم مانند ایجاد منطقه آزاد یا منطقه ویژه و ارتقای جایگاه شهرستان در مسائل مختلف مثل موزه صنعت و گردشگری، ایجاد بازارهای صنعتی، ایجاد نمایشگاه بین المللی در بخش خصوصی که موجب پیشرفت همه جانبه شهرستان خواهد شد. و همچنین پیشنهاداتی در خصوص اجرای پل سه راهی بوئین زهرا و حتی جاده ی الوند به نصرت آباد داشتیم که بخشی از اراضی پیرامون بلوار امام علی (ع) و جاده منتهی به نصرت آباد تغییر کاربری شود و توسط شهرداری تملک گردد تا با ایجاد صنایع و  بازار مبل به این دو نقطه در اشتغال و توسعه و پیشرفت شهر تاثیرگذار خواهد بود.  

این مقام مسئول شهرستان البرز را دارای ظرفیت های بالایی برشمرد و نمونه هایی همچون بزرگترین شهر صنعتی و وجود کارخانجات و همچنین گمرک و نزدیک بودن با پایتخت و خط راه آهن را گواهی مناسب در تایید صحبت خود اعلام کرد.

عسگری در پایان ضمن تاکید بر مجموعه شورا که در بحث توسعه شهرستان البرز و الوند باید جدی باشند و ورود پیدا کنند افزود: اگر بتوانیم کتاب صنعت در شهرستان البرز تدوین کنیم تا تمامی آمار و اطلاعات کافی و کاملی داشته باشیم بسیار مثمر ثمر خواهد بود که برای آینده شهرستان و در بخش سرمایه گذاری مناسب است.     

  سپس نامه هاي ذيل مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميمات ذيل اتخاذ گرديد.

1- نامه شماره 174 مورخ 12/11/94 مدیر دبستان جابربن حیان موضوع : درخواست مجوز در اختیار قراردادن سالن تالار شهر جهت برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ 18/11/94  از ساعت 10 الی 12 صبح بصورت رایگان  ، مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

2- تعداد 14 فقره از نامه های رسیده مردمی مورد بررسی قرار گرفت و تصاویرنامه ها با نظر مساعد جهت بررسی و همکاری و اقدام برابر مقررات به شهرداری الوند ، بانک ملت شعبه شهرصنعتی البرز،  کمیته امداد شهرستان البرز، اداره بهزیستی شهرستان البرز ، جهاد کشاورزی شهرستان البرز و شرکت های شهرستان البرز ارسال گردید .