شورای اسلامی شهر الوند

مصوبه شماره 200 مورخ 27/5/94 روز سه شنبه

متن مصوبه

دسته :
عمومی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرالوند: دویستمین  جلسه شورا در مورخ 27/5/94 روز سه شنبه در سالن جلسات شورا پس از تلاوت قرآن مجید برگزار گردید.

پس از تلاوت قرآن جناب آقاي مهندس حسني رئيس شوراي اسلامي شهرالوند ضمن عرض سلام  و خسته نباشید از حضور اعضاي محترم شورا و شهردار محترم تقدیر و تشکر نمودند.

در ابتدای جلسه مهندس حسنی رییس شورای اسلامی شهر الوند ضمن تقدیر و تشکر از حضور فرماندار محترم شهرستان البرز و میهمانان میراث فرهنگی در جلسه از وجود چند تپه باستانی در الوند و نصرت آباد  خبر داد و افزود:  با توجه به وجود چند تپه در الوند و نصرت آباد مثل تپه علی آباد پیشنهاد می گردد این تپه ها به پارک و فضای سبز تبدیل تا از حالت ظاهری خارج که در سیمای شهر تاثیرگذار خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر الوند ادامه داد: یکی دیگر از تپه های باستانی که در حال حاضر در مسیر اجرای پروژه طرح تعریض باند کندرو بلوار خلیج فارس قرار گرفته و معضلی در روند پیشرفت کار عمرانی برای شهرداری ایجاد کرده که باتوجه به بار ترافیکی این بلوار،  اجرا و اتمام این پروژه اهمیت زیادی برای ما دارد.

مهندس لطفی شهردار الوند با اشاره به اهمیت اجرای پروژه ی تعریض بلوار خلیج فارس و وجود تپه باستانی در مسیر باند کندرو همچنین افزود: در راستای طرح موضوع خانه اربابی و لزوم ساماندهی منطقه باتوجه به میراث فرهنگی بودن و ضرورت اجرای طرح مقرر گردید رضایت صاحبان ملک که در طول سالیان قبل تفکیک و به افراد غیر واگذار گردیده است در جهت حل مشکل صاحبان قطعات،  شهرداری زمینی به مقدار 8 هکتار از زمینهای چسبیده به محدوده خدماتی شهر به کمیسیون ماده 5 پیشنهاد و میراث فرهنگی و فرماندار محترم رایزنی خود در خصوص الحاق به محدوده ی خدماتی با اعضای کمیسیون بعمل آورند. در مقابل شهرداری متعهد می گردد که نسبت به رضایت صاحبان ملک (خانه اربابی) و قطعات تفکیکی اقدام نماید و همچنین در صورت مطالعه و تهیه طرح و ابلاغ طرح اجرایی شهرداری نسبت به محوطه سازی و ساماندهی خانه اربابی اقدام نماید.

مهندس ضیا آبادی معاونت فنی میراث فرهنگی و گردشگری استان در سخنانی در رابطه با تپه باستانی واقع در بلوار خلیج فارس گفت: اگر تپه در بلوار قرار بگیرد و قابل انتقال باشد انتقال یابد و هزینه های کاوش نجات بخشی اخذ و با انجام کارهای تخصصی باستان شناسی کاوش میراثی انجام گیرد که این کار یک فصل کاری نیاز دارد و حداقل یک ماه برای اجرای کاوش که اگر اشیایی وجود داشته باشد به موزه منتقل و زمین آزاد گردد. پیشنها می شود فعلا محدوده ی تپه دست کاری نشود تا تکلیف آن حدودا پس از 3 ماه مشخص گرد د.

در ادامه آقای عسگری کارشناس باستانی استان در خصوص تپه میراث فرهنگی ناحیه شهری نصرت آباد با اشاره به قدمت آن که به هزاره قبل از میلاد برمیگردد و متراژ آن حدود 15 هکتار می باشد توضیحات مختصری ارائه نمودند.

آقای عسگری در خصوص باغ اربابی با اشاره به اینکه ارزش فرهنگی بالایی دارد پیشنهاد نمود میراث فرهنگی در قبال خانه اربابی با اخذ مجوز حدود 5 هکتار و زمین ورودی شهر الوند از ناحیه میدان امام علی (ع) اقدام نماید.

سپس نامه هاي ذيل مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميمات ذيل اتخاذ گرديد.

1 – نامه شماره 2194 مورخ 31/04/94 شهرداری موضوع درخواست صدور مجوز در خصوص طراحی و نقشه برداری زمینهای موسوم به افشار و بلوار خلیج فارس با توجه به تکمیل نقشه برداری و طرح هدایت آبهای سطحی کامل منطقه با پرداخت کامل مبلغ 135.000.000 ریال مطرح و با مبلغ 80.000.000 ریال مورد موافقت قرار گرفت.

2- نامه شماره 2709 مورخ25/05/94 شهرداری موضوع درخواست صدور مجوز به پیوست تصویر نامه شماره 3189/11 مورخ 19/5/94 فرماندار محترم شهرستان البرز مبنی بر در اختیار قرار دادن فضایی در پارک لاله شهر الوند جهت برگزاری نمایشگاه کتاب توسط انتشارات پروانه سفید مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

3- نامه شماره 2802 مورخ27/05/94 شهرداری موضوع درخواست صدور مجوز در خصوص تخصیص زمین جهت احداث کلینیک تخصصی در شهر الوند نسبت به واگذاری99 ساله زمین به منظور احداث مجتمع پزشکی اقدام نماید مطرح و مورد موافقت قرار گرفت. با توجه به نامه شماره 1632287/28 مورخ 18/5/94 (5ساله) صورتجلسه 182 مورخ 24/3/94 کان لم یکن تلقی گردد.

4- در پایان تعداد 15 فقره از نامه های رسیده مردمی مورد بررسی قرار گرفت و تصاویرنامه ها با نظر مساعد جهت بررسی و اقدام برابر مقررات به شهرداری ،  اداره اماکن شهرستان البرز ، بانک ملت شعبه شهرصنعتی، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان البرز ،بانک مسکن و سازمان اتوبوسرانی ارسال گردید.

موافق: همه اعضا

مخالف:   –.