شورای اسلامی شهر الوند

مصوبات جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر الوند

متن مصوبه

تاریخ
 12/8/94
اعضای حاضر
 آقایان حسنی - رفائی نژاد -خمسه - اوسطی - قلی زاده
اعضای غایب
 آقایان: قدمی - عالمی
هدف :
  جمع آوری نخاله ها و تمیز کردن جوبهای سطح شهر و اتمام کار آسفالت با شروع فصل سرما و غیره ...باتوجه به شروع فصل باراندگی و برف
دسته :
کمیسیون فنی و عمرانی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند: 

سومین جلسه کمیسیون فنی و عمرانی با حضور آقایان رفائی نژاد ،قلیزاده، خمسه،اوسطی و حسنی از اعضای محترم شورا با نمایندگان شهرداری آقایان مهندس دارابی و یوسفی  از واحدهای عمرانی و شهرسازی در تاریخ 12/08/94 راس ساعت 30/15 دقیقه  با تلاوت قرآن مجید در دفتر شورای اسلامی شهر الوند تشکیل گردید.

در این جلسه ابتدا رییس کمیسیون آقای مهندس حسنی در مورد تمیز کردن جدول و جوبهای منطقه 8 و جمع آوری نخاله های منطقه 8 و غرب بلوار معلم که پیمانکار مشغول به کار هستند یادآوری نمودند که با توجه به بارندگی و احتمال بارش برف در آینده به نحو مقتضی اقدامات لازم انجام تا دچار مشکلات برای شهروندان نگردد. و طبق برآورد حدود 100 پل نیاز است تا بتوان ورودی ساختمانها با مبلغ حداکثر 200.000.000 ریال جمع کرد و یا حداقل نمونه ساخته شود و با جوشکاران سطح شهر هماهنگی شود به صورت انبوه  تولید و شهروندان با قیمت ارزانتر برای جلوی ورودی ها نصب نمایند.

آقای حسنی در مورد فضای تولید دارو که برای میوه فروشان اختصاص داده شد تا مشکلاتی از قبیل سرویس دستشویی ، روشنایی ، آب آشامیدنی ، قیرپاشی و یا آسفالت ، تبلیغات میدانی برای شهروندان مخصوصاً جاهایی که قبلاً ماشینها تجمع داشتند انجام تا مردم به این بازارچه راهنمایی شوند و همچنین در این جلسه یادآوری شده برای مناطق غرب بلوار معلم ، زمینهای یحیی پور پشت کمربندی شهیدبهشتی (جنوب منطقه) و سایر مناطقی که به فلکه لاله دسترسی برای آنها سخت است مکانهای جانمایی شده و ترتیبی اتخاذ گردد هم شهروندان و هم میوه فروشان رضایت مبنی بر ایشان فراهم گردد و همچنین حسنی ادامه دادند بنظر میرسد چرخیها (چرخ تافی) زیاد شده و شاید آنهاییکه ماشین دارند مدتی کنار گذاشته اند و به امید شکست این بازارچه، لذا چرخیهای  مشغول سطح شهر نیز جمع آوری شوند.

و در ادامه در مورد آسفالت و اصلاح کوچه ها ، پیاده روها و خیابانهای جابر ، داخل مزار ، شهید صارمی ، شهید غفاری ، شهیدیوسفی ، کوچه 16 شهید حاصلی ، کوچه 3 امام سجاد واقع در غرب بلوار معلم و خیابان امام رضا (ع) فرعی و … اصلاح جدول و تبدیل آنها به کانیو در زمینهای یحیی پور از مواردی است که امسال بتوان بر اساس مجوزی که شورا داده اقدامات اساسی انجام گردد.

و در آخر در مورد نامه های شماره 4165 مورخ 25/07/94 بابت ترمیم و پیاده روسازی سطح شهر به مبلغ 4.000.000.000 ریال و ترمیم جداول سطح شهر و اصلاح نهرها و پلها به شماره 4164 مورخ 25/07/94 به مبلغ 7.000.000.000 ریال و زیرسازی و روکش آسفالت معابر شهر الوند و نصرت آباد به مبلغ 7.500.000.000 ریال و نامه شماره 4018 مورخ 21/07/94 مخزن به مبلغ 741.000.000 ریال از شرکت آذر پاش به صورت ترک تشریفات با چند ایراد مواجه است.

اولاً ) لایحه ارسالی با بودجه در تعارض است.

ثانیاً ) ماده 19 برای همیاریهای شهرداری است و خودشان اجرایی کار نمی کنند و به پیمانکاران فرعی داده می شود و این باعث سوء استفاده می گردد.

ثالثاً ) ریز عملیات ریالی و محدوده جغرافیای دیده نشده تا بتوان نظارت نمود.

رابعاً ) بحث مخزنها به علت نیاز علاوه بر اینکه تعداد 150 به 300 مخزن زباله اضافه گردد به صورت ترک تشریفات نیز دچار ایراداتی است که بهتر است به صورت  مناقصه عمومی برگزار گردد.

در ادامه نیز آقای یوسفی ضمن اینکه جمع آوری خودروها در سطح شهر کار سختی است نیاز به همراهی شورا و مدیران شهری را می طلبد و امیدواریم فضای درنظرگرفته که به بهترین نحو شکل سامان داده شود و در مورد نخاله ها به پیمانکار مربوط گرفته می شود و برای تمیز کردن جوبها نیز اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

و سپس آقای مهندس دارابی در مورد اینکه پروژه ها به صورت مناقصه داده نشده و ضمن اینکه فصل سرما نزدیک است و وقتی نداریم برای همین به سازمان همیاریها می خواستم واگذار شود و همچنین در مورد ریز برآورد و موقیت دقیق آنها قول دادند ظرف مدت 48 ساعت گزارش کامل برای شورا ارسال گردد.

ودر پایان سایر اعضای کمیسیون نیز نکته نظراتشان را در مورد بحثهای عمرانی و خدمات شهری ارائه داشتند و جهت ساماندهی بازار اسرار داشتند و جاهایی که باید اصلاح و بهسازی و جدول گزاری شود را اشاره که در بندی از صورتجلسه آورده شود.     

 

 

 

 

 .