شورای اسلامی شهر الوند

دکتر داوود محمدی نماینده مردم شهرهای قزوین آبیک و البرز مهمان شورای شهر الوند شد

26.09.1392
|
دیدگاه بسته شده است
|

جلسه ای با حضور دکتر داوود محمدی نماینده مردم شهرهای قزون، البرز و آبیک، حجت الاسلام و المسلمین دکتر طهماسبی امام جمعه شهر الوند، مهندس حسن پور فرماندار شهرستان البرز، مهندس علی یحیی پور شهردار و اعضای شورای اسلامی در محل دفتر شورای شهر الوند برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند: در ابتدای جلسه مهندس حسنی رئیس شورای اسلامی شهر الوند ضمن خوش آمد گویی به جمع حاضرین جلسه در مورد مشکلات شهر الوند و نصرت آباد و کمبود بعضی از امکانات  توضیحاتی دادن و یکی از مشکلات مهم را تحقق بودجه شهرداری در سال جاری عنوان کرد و گفت: تا کنون 30 درصد بودجه محقق شده است که وابستگی 80 درصد بودجه به تجمیع عوارض بستگی دارد که تحقق آن حمایت استانی را دربر دارد.

وی اضافه کرد:  با توجه به جمعیت زیاد شهر الوند و نصرت آباد نبودن بیمارستان تأمین اجتماعی یکی از معضلات بزرگ مردم است و همچنین بوی بد تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی البرز که از نظر زیست محیطی هم زیانهای به بار دارد که یکی دیگر از بحثهای مطرح ورود فاضلاب  شهر محمدیه است که  تلاش دارند فاضلاب شهری را به تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی البرز متصل کنند که این کار تبعات و مشکلاتی برای شهروندان و کشاورزان  به وجود خواهد آورد.

حسنی در پایان سخنان خود به مشکلات و معضلات  شهری ، اوقاف ، خروج انبوسازان و از دیدگاه مردم  ناحیه شهری نصرت آباد که  سر ریز بودجه به نصرت آباد انتقال می یابد را از خواسته های مردم دانست و همچنین کمبود بانک و نام  نصرت آباد به نام شهرک نصر قابل پیگیری است.

در ادامه حجت لاسلام ولمسلمین دکتر طهماسبی امام جمعه شهر الوند نیز بیان کردند تقوا و خدا ترسی و مقدم داشتن اطاعت خدا بر غیر را سفارش امیر        مومنان بر فرمانداران و سران حکومت دانست و حاضران را به رعایت این سفارش حضرت علی (ع) به عنوان میزان عدالت توصیه نمود.

و اظهار داشت: کار شورا بسیار کار سخت است که  عقل می گوید راه برون رفت از مشکلات در کنار هم بودن و در خدمت مردم است که در شورای شهر الوند جمعی از فرهیختگان و دانشمندان هستند که دراین امتحان الهی با توکل به خدا سربلند بیرون خواهد آمد و ایشان تأکید کردن شورا باید نقدگرا باشد که ماحصل نقد اعم از رد، قبول، تبیین و توضیح و شفاف سازی در امور است و از تمام پتانسیل و نخبه گان شهر  برای آبادانی شهر استفاده کند.

و همچنین حبیب اله ملایی نائب رئیس شورا در رابطه با اینکه بیش از هشتاد درصد مردم شهر الوند و نصرت آباد از قشر کارگرند و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و توانایی درمان در بیمارستانهای خصوصی را ندارند که مراجعه  به بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین هم هزینه رفت و آمد دارد و مسافت راه مرگ و زندگی برای بیمار دربر دارد و در مورد مشکلات بیمه های تکمیلی هم انتقادکرد.

اضافه کرد: مراجعه کنندگان  بیمارستان خیریه رحیمیان زمان ترخیص بیمار هزینه گزافی پرداخت می کند که این باعث اعتراض شهروندان بوده و هست. وی به یکی دیگر از مشکلات  نبودن پیشخوان در نصرت آباد و کمبود نظارت امنیتی که مردم باید برای انجام کارهایشان به شهر الوند مراجعه کنند اشاره کرد و همچنین از شهردار جهت افتتاح ساختمان آتش نشانی و سالن فرهنگی مذهبی در دهه مبارک فجر  تقدیر و تشکر کردن.

علیرضا خمسه رئیس کمیسیون فنی و عمرانی در شورا به مسائل و نکته هایی اشاره کردن و خواستار پیگیری مجدانه شدند.

1- اصلاح ماده 101 قانون شهرداریها صرفه و صلاح شهرداریها در نظر گرفته شده است، نیاز به طرح مجدد در مجلس شورای اسلامی را دارد.

 2- وام های بافت فرسوده در شهر الوند و نصرت آباد برای مردم مستضعف و کارگر نشین در نظر گرفته شود.

3- تأمین روشنایی جاده بوئین زهرا از طرف اداره برق.

4- اعتبار و تکمیل مجتمع ادارات در شهرستان البرز و الوند.

5- فعال سازی کانون نخبگان در شهر الوند.

226- تخریب و بازسازی مدارس فرسوده شهر الوند و نصرت آباد. و اعتبار برای هوشمند سازی مدارس در بوجه سال 93 در مجلس که در حال بررسی است.

7- احیای صنعت و تکنولوژی شهر صنعتی البرز و بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شهر صنعتی همراه با وزیر صنایع.

8- استفاده از فانیانس وام های بانک تجارت جهانی و همچنین تأسیس بانک در ناحیه شهری نصرت آباد.

محمد رفائی نژاد رئیس شورای شهرستان البرز ضمن خیر مقدم از حاضرین جلسه در ابتدای صحبتهایشان از نداشتن دفتر و ابزار لازمه به جهت برگزاری جلسات شورای شهرستان گفت. و همچنین از شهردار الوند جهت کفپوش نمودن و تکمیل کردن  سالن تنیس که موجب خوشحالی ورزشکاران گردیده است تقدیر و  تشکر کرد.

 و اظهار داشتن: با توجه به استقبال زیاد جوانان به ورزش تنیس روی میز این ورزش نیاز به میزهای استاندارد و با کیفیت برای خواهران و برادران و یک مربی مجرب دارد که این امر با همکاری اداره  ورزش و جوانان  تحقق می یابد و در ادامه اضافه کردن نبودن سینما ، کمبود کتابخانه از مطالبات مردم شهر است.

علی قدمی عضو شورای شهر الوند در صحبتهایشان  نیز خواستار شفاف سازی بودجه شهر الوند شد و خاطر نشان کرد بودجه شهر نسبت به سال قبل باید افزایش داشته باشد.

ایشان در مورد چند پیشنهاد و پروژه نیمه تمام هم گفتند و اضافه کرد با تودجه به اینکه شهر صنعتی البرز اولین شهر صنعتی در کشور است باید توصعه شهرک صنعتی را در اولویت گذاشت  و تکمیل مجتمع ادارات مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: به دلیل تردد زیاد از جاده الوند به کمال آباد و تصادفات متعدد  عملیات دو بانده شدن باید هر چه  سریعتر انجام گیرد و 50 درصد  لوله گذاری فاضلاب ناحیه شهری نصرت آباد همچنان متوقف شده که از پروژه های مهم و نا تمام است که از مشکلات مردم شهر نصرت آباد است.

یحیی پور شهردار الوند ضمن تقدیر و تشکر از دکتر داوود محمدی نمایند مردم شهرهای قزوین، البرز و آبیک و حجت لاسلام ولمسلمین  طهماسبی امام جمعه شهر الوند  فرماندار شهرستان البرز و اعضای شورا، گزارش عملکرد چند ماهه حضورشان را در شهرداری بیان کرد

و در ادامه صحبتهایشان افزود:  اجرای قانون ارزش افزوده دارای تناقض است به طوری که در ماده 123 قانون توضیح شهرستانی بودن عوارض را دارد ولی در سطح استان هزینه می شود در حالی که بیشترین خسارت زیست محیطی را مردم شهر الوند به واسطه نزدیک بودن با شهر صنعتی البرز متحمل می شوند.

و همچنین گفت:  برای اجرای دو پل هم سطح در شهر الوند به جهت کاهش ترافیک در شهر و تعریض بلوار خلیج فارس و جاده بوئین زهرا با توجه به خسارات جانی و مالی زیادی در سال برای همشهریان دربردارد که رایزنیهایی با اداره راه صورت گرفته  نیاز به بودجه چند میلیاردی می باشد.

و اضافه کرد: نامه ای برای شورای نام گذاری فرستادیم جهت تغییر نام نصرت آباد. و در پایان  از موضعلات زیست محیطی تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی البرز به صورت کارشناسی توضیح دادن و اظهار داشتن تلاش خواهیم کرد با توکل به خدا و همکاری دستگاها همه امکانات شهری در خور مردم فهیم و شهید پرور الوند باشد.

در پایان جلسه دکتر داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن شنیدن مسایل و مشکلات حوزه شهر الوند اظهار داشت امروز منشور توسعه شهر و سند آبادانی به دست شوراها داده شده است که باید چشم انداز بیست ساله مدنظر باشد و با برنامه ریزی و هدف کامل حرکت کنیم،  شورا دیگر یک نهاد نو پا نیست و به همه کارها اشراف کامل دارد که صرفه جویی در منابع مالی و نظارت بر آنها و استفاده بهینه از نیروی انسانی  می تواند در پیشرفت و توسعه به ما کمک کند.

نایب رئیس اصل نود مجلس شورای اسلامی در پایان رفع دغدغه و مشکلات مردم را از وظایف مهم مسئولین دانست و اظهار داشت ارائه به موقع برنامه ها و طرح های استانی توسط مسئولین ادارات جهت در نظر گرفتن بودجه لازم و پیگیری از نمایندگان مجلس  ان شاءا… مشکلات را حل می کند.

.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد