شورای اسلامی شهر الوند

مهندس حسنی مطرح کرد: باید با تمام توان سدها را کنار بزنیم و به فکر عمران و آبادانی و سرافرازی شهر و ایران اسلامی باشیم.

20.02.1394
|
0 دیدگاهها
|

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند: مهندس شعبان حسنی رئیس شورای اسلامی شهر الوند طی گزارشی عملکرد سال 1393 و برنامه های در ست اقدام سال 1394 شورای اسلامی را به اطلاع شهروندان محترم الوند و نصرت آباد می رساند.

متن گزارش به شرح ذیل می باشد:

سال 1394 را با کلام نافذ مقام معظم رهبری (دولت و ملت، همدلی و هم زبانی) شروع کردیم و امیدواریم که این مفهوم کلی به صورت مصداقی چراغ راه باشد و به عبارت شعر مولوی:

ای بسا هند و و ترک همزبان                               ای بسا دو ترک چون بیگانگان

پس زبان محرمی خود دیگر است                         همدلی از هم زبانی خوش تر است

بر زندگی ما تجلی کند.

دین اسلام چه در زمان صدر اسلام و چه امروز، مرز و زبان را ، جغرافیا و فرهنگ را بعنوان یک حصار ندیده و حاکمان ایران و شعرا نیز داعیه این را نداشته ولی متاسفانه در استانی که تمامی قومیت ها حضور موثر دارند و شهری که معروف به 72 ملت و ایران کوچک به خودش نام گرفته ، بزرگان، زندگی مسالمت آمیزشان را حسودی می کنند در حالی که همدلی و همزبانی بیان فهم و مهارت توانایی ورود به دنیای دیگران، درک اشتراک اساسی با سایرین است و در بیان شعر مورد نظر و فرمایشات مقام معظم رهبری همزبانیمرادش گویش ها نبوده بلکه بیان فهم مشترک مردم است.

و همینطور در اشعاری که بنی آدم اعضای یکدیگر ند که در آفرینش زیک گوهرند باید با تمام توان سدها را کنار بزنیم و به فکر عمران و آبادانی و سرافرازی شهر و ایران اسلامی باشیم.

اکنون که این مطالب را رقم می زنیم مصادف است با برگزاری و همایش روز ملی شوراها در این روزها از جایگاه شورا و همایش تجلی مردم در مدیریت شهر و ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولین بواسطه نمایندگان محلی بر همدیگر مبارک و تبریک می گویند و بر عملکرد خویش به نقد می نشینند و بنده نیز قبل از ورود به عملکرد شورای اسلامی شهر الوند جمله ای زیبایی از حضرت علی (ع) را بعنوان مخلص کلام و درسی  برای خود و همه عزیزان شورا و کسانی که به طریقی دوست دارند طرف شور قرار بگیرند و یا مشاوره بدهند در اینجا می آوریم: (مشاور قبل ان تعزم و فکر ّقبل ان تقدم. یعنی پیش از تصمیم گیری، مشورت کن و پیش از عمل بیاندیش) از این عبارت گرانبار می توان درس گرفت که افرادی که به شور و مشورت می اندیشند باید با تحریک احساسات در مورد یک مسأله و موضوع نگاه نکرده و بلکه با قدرت فکر و رأی قاطع در سرنوشت آن ولو کوچک ورود پیدا کنند و تا تاثیر آن بر خویشتن، خانواده، شهر و یا کشور خوشایند باشد.

در این رهگذر چه بسا کسانی که طرف شور قرار می گیرند و یا مشاوره می دهند اگر پیامد میمون باشد احساس رضایت و یا نا خوشایند با شد بر خودش سرزنش کنند و یا حداقل درتکرارچنین موضوعاتی ورود نکند. البته آنچه امروز ما می بینیم حاصل بی تد بیری بوده و حتماً با نگاه دینی و علمی ورود پیدا نکرده و همین امر باعث خسران فراوان شده است.

و اما روز شوراها برتمامی اعضا شورا تبریک و امید داریم بر اساس آموزه های دینی و اصول قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مسئولین کشوری در جهت رفع نابسامانی و تسهیل زندگی مردم گام برداشته و خدا را ناظر بر افکار و اعمال خویش ببیند.

شورای اسلامی شهر الوند در این ایام با توجه به نقصانی که مواجه شده  و آن هم تزلزل در انتخاب شهردار، یقیناً این اتفاق با جمله زیبای حضرت علی (ع) که در سطور فوق اشاره شد در تضاد بوده و حتماً ضعف در تصمیم گیری بوده که ان شاا… با درایت دوستان محترم شورا و مسئولین شهرستان و استانی هر چه سریعتر به سرانجام نیک برسد و خیر و صلاح شهر و شهروندان منجر و بیش از این نیز آسیب نبینند.

سالی که گذشت جلسات شورا در سطوح مختلف تشکیل و بر اساس آن منجر به مصوبات و پیگیریها و نظارت هایی نیز صورت گرفته و در اینجا به ذکر پاره ای از آنها  می پردازم که البته برخی از آنها بعنوان مشکلات است که در سال جاری نیز با تمام وجود در حال پیگیری هستم.

1- رفع مشکل راههای ورودی به شهر

1-1) ورودی سه راه شهر صنعتی به فلکه قدس (بلوار خلیج فارس) که در سال 93 اعتبار بالغ بر 3 میلیارد تومان و با قراردادی که نوشته شد بعلت عدم همکاری مسئولین شهرستانی و استانی و مالکین مسیر عملاً پروژه تعطیل شد.

و امسال نیز با همکاری شرکت شهر صنعتی با همان اعتبار امید داریم که تمامی کسانی که دل در گرو حل مشکل ورودی، دارند و حاضر نیستند شهروندان این شهر و استان در مسیر پرپر شوند و یا اموالشان از بین رود با نگاه ملی همراه با شورای شهر در صدد رفع معارض و یا معارضین برآیند.

2-1) ورودی کمال آباد به شهرصنعتی که ساختمان شرکت گاز بعنوان یک معضل و نیاز به همکاری مسئولان و مدیران شرکت گاز را می طلبد که امید است در سال جاری بتوان با ورود شهرداری به صورت مستقیم حل کرد.

3-1) ورودی جاده بوئین زهرا به میدان امام علی (ع) را باتوجه به اینکه سال 93 یک لاین تکمیل شد و در سال جاری لاین خروجی نیز با همکاری مدیر کل محترم راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری در تهیه قیر کمک عاجل تا آسیب های این راه نیز به حداقل برسد.

لازم به توضیح است راههای ورودی به شهر اگر چه شهرداری قبول تعریض و آسفالت و … را کرده ولی همه مدیران سطوح ارشد استانی واقف هستند که باید با اعتبارات دولتی رفع مشکل می شد و حال اینکه شهرداری وارد این بخش شده حداقل از همکاری دریغ نکنند.

4-1) ارتباط شهر به اتوبان نیز در دست بررسی است که حتماً یکی از ضروریات بوده و قابل پیگیری است.

2 – ساختن پروژه های نیمه تمام ابنیه و ساختمانی در سال 93 و اتمام همه پروژه های نیمه تمام بجزء ساختمان شهرداری در سال جاری

3 – کمربندی شهر نیز یک نیاز ضروری و اساسی است و با وجود اینکه از سالیان دور تلاش می شود ولی متأسفانه به علت ورود غلط از جمله تملک نکردن زمینهای مسیر و عدم توافق حریم کانالهای آب با مدیریت امور آب منطقه ای هر ساله اعتبارات دیده شده و اقدام موثری برداشته نشده است .

4 – توجه به عمران و آبادانی کوچه ها و خیابانها و محلات شهری که هر ساله اعتباراتی برای این امر اختصاص داده شده و در سال 93 نیز عملکرد خوبی شهرداری داشته است از جمله منطقه 8 – پیاده روی غرب بلوار معلم ، کوچه های منتهی به خیابان امام      – مطهری – ناحیه شهری نصرت آباد کمربندی طالقانی و …

5 – توجه به مناطق محروم شهر

6 – ساماندهی به وضع دستفروشان و دوره گردان و حضور فعال نیروی محترم انتظامی و اختصاص مکانها به صورت نیمه اجاره ای و تا حدوداً رایگان که در سال 93 شروع و انشااله در سال جاری معضل به عنوان سدمعبر در سطح شهر و مکانهای ترافکیکی نخواهیم داشت .البته این یک معضل اجتماعی بوده و نیاز به کار فرهنگی از تمامی ائمه جماعات شهر تقاضا داریم که ترافیک شهر و سدمعبر را به عنوان یک منکر و پدیده زشت معرفی و شهروندان را نیز ترغیب نمایند بعلت عدم رعایت مسائل بهداشتی و سلامتی از خرید خودداری نمایند.

7 – ساماندهی و مشاغل مزاحم گرچه در سال 93 تلاش صورت گرفته ولی اقدامات بازدارنده در این راه وجود نداشت و در سال جاری با برنامه ای همکاران شهرداری با این معضل فائق آیند.

8 – توجه به سلامت شهروندان با توجه به اینکه شهرکارگرنشین و هزینه های سلامت بالاست ولی متأسفانه تاکنون با تمام پیگیریها بیمارستان رحیمیان هیچ گونه همکاری در مورد خرید خدمت نداشته و در سال جاری پیگیری ویژه ای بامسئولین امر از جمله ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام خواهد گرفت .

و همچنین در مورد احداث بیمارستان که نیاز به همکاری سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان را دارد  از فرماندهی محترم سپاه تقاضا داریم با شهرداری به توافق رسیده و حداقل زمین آزاد و اعتباراتی حدود 1 میلیارد تومان نیز شورا و شهرداری حاضر است اختصاص دهد و برای تحقق این امر نیز تلاش و همت مسئولان استان نیز نیاز است .

9 – با توجه به مسائل فرهنگی ورزشی در سال 93 از لحاظ سخت افزاری چند ساختمان فرهنگی ساخته شده و همچنین المان شهدای گمنام ساخته شد و اگر چه در مبحث نرم افزاری کمتر کار شده ولی ضمن اینکه در سال 94 توجه ویژه ای خواهد شد از تمامی شهروندان فرهنگ دوست و علاقمندان به عرصه فرهنگ تقاضا داریم مکانهایی که ساخته شده می توانند با توافق شهرداری در اختیار عزیزان قرار بگیرد .

10 – فعال سازی کدهای درآمدی و توجه درآمدهای پایدار در سال 93 ساماندهی دکه های سطح شهر را داشته که البته سالیان گذشته بدون توجه به درآمد آن ( به علت وضع خوب درآمد شهرداری به فراموشی سپرده شده بود) که تا حدودی مشکل مرتفع و امید است در سال جاری قراردادهایی بر اساس مزایده و یا قیمت کارشناسی پیگیری و جاهایی که محل درآمدی خوبی برای صاحبان دکه ها نداشته و یک مکان ترافیکی برای شهر است ترتیبی اتخاذ تا کلاً جمع آوری گردد. و همچنین در سال 93 استخر شنا ورزشگاه امام علی (ع) به بخش خصوصی واگذار شد و تابلوهای تبلیغاتی محیطی شهر به این بخش واگذار گردید.

باید توجه داشت برای کوچک سازی  شهرداری و تحقق کد درآمدی و رها شدن از بخش هزینه ها باید با تبعیت از قوانین فرادست به مکانهایی می توان به بخش خصوصی واگذار کرد تا این امر محقق شود.

– گلخانه شهرداری هزینه گزافی برای شهرداری دارد باید به بخش خصوصی واگذار شود.     – سالن های ورزشی را نیز می توان با دقت لازم به بخش خصوصی واگذار نمود

– عوارض آلایندگی صنایع با دقت تمام باید پیگیری شود.

– ارز ش افزوده باستناد ماده 38 قوانین مالیاتی برای شهرداری، شهر و شهرستان بوده که باید با مشاورین حقوقی و همکاری اداره کل مالیاتی و توجه استان به این شهر تا تضییع حقوق شهروندان( به لحاظ سلامت) صورت نگیرد و البته قابل پیگیری است.

11- توجه به قوانین و دستورالعمل های فرادست و تسهیل کردن آنها در جهت تحقق اهداف و منافع شهر و شهروندان در سال جاری در دستور کار شورا است.

12- توجه به نیروی انسانی از حیث آموزش و مهارت و توانمندسازی آنها در سال جاری از برنامه هاست

13- مشارکت مردم در تمام عرصه های عمرانی و اجتماعی و فرهنگی یکی از وظایف شورا و از برنامه های سال جاری است.

14- توجه مسئولین به نقش و جایگاه شورا اکنون تمامی ادارات از شوراها انتظاراتی را دارند در حالیکه دقیقاً باید برعکس باشد مسئولین ادارات باید برنامه هایشان را برای شورا بدهند و چنانچه قصوری داشتند مورد بازخواست قرارگیرد.

15- تدوین برنامه برای افق 1404 امید داریم که امسال شورا و شهرداری برنامه 10 ساله ای را تنظیم و بعنوان نقشه راه تهیه و بر اساس آن بودجه سالیانه تهیه و تصویب گردد.

16- فعال کردن دولت الکترونیک در سال جاری

17- فعال سازی سامانه 137 تا شهروندان برای دسترسی راحتر به شهرداری از طریق این سامانه جهت رفع مشکل خود اقدام نمایند.

18- پیگیری و رفع مشکلات طرح جامع بر اساس جمع بندی آنها در طرح تفصیلی

19- فعال کردن کمیسیون بهداشت و محیط زیست

20- کمیته پیگیری بر مصوبات شورا

21- فعال کردن کارگروههای تخصصی (درآمد ، برنامه ریزی ، توانمندسازی نیروی انسانی ، خدمات شهر و …)

22- توجه به صرفه جویی آب و منابع آبی : استفاده بهینه آب بر اساس سیستم پمپاژهای بارانی و قطره ای برای فضای سبز و درختان

23- پیگیری مشکل فاضلاب شهری نصرت آباد، و علی رغم پیگیریها در سال 93 و    بی توجهی مسئولین امر، در سال جاری اعتباری حدود 500،000،000، 1 تومان به صورت ریالی و اختصاص امکانات تا شرکت آب و فاضلاب استان نیز در رفع مشکل همکاری نماید.

البته مواردی که گفته شد مسائلی هستند که شورا در سالهای 93 و 94 مصوباتی داشته و شهردار و کارکنان شهرداری همکاری لازم در اجراء داشته اند و حتماً مشکلاتی دیگری که باید در افق 1404 دیده شود.

24- پیگیری حقوقی املاک از دست رفته شهرداری و ثبت املاک شهرداری با اسناد مالکیت که باید در برنامه 10 ساله دیده شود.

25- افزایش قابل توجه درآمدی در شرکت کاسپین و کیفیت آسفالت این شرکت.

26- ارتقاء درجه شهرداری از 7 به رتبه 8

27- پیگیری برای سازمان فرهنگی و ورزشی

28- پیگیری برای سازمان نوسازی و عوارض

البته باید توجه داشت مواردی که به صورت اجمالی گفته شد از شهروندان، معتمدین، فعالان   عرصه های مختلف اقتصادی و فرهنگی درخواست داریم که ما را کمک، تا بتوانیم شهر زیبا و شهروندان سلامت داشته باشیم.

در پایان قابل توجه همشهریان محترم می رسانیم ساعت ملاقات شهروندان محترم الوند و نصرت آباد با اعضای شورای اسلامی شهر ساعت 8:30 دقیقه صبح روزهای یکشنبة هر هفته می باشد.

در ضمن اعضای محترم شورای اسلامی هر روزه در ساعات تعیین شده زیر در دفتر شورا در خدمت شهروندان می باشند.

  • شنبه ها صبح از ساعت 9 الی 12 آقای اوسطی
  • دوشنبه و چهارشنبه عصرها از ساعت 17 الی 19 آقای حسنی
  • سه شنبه ها صبح از ساعت 10 الی 13 آقای عالمی
  • پنج شنبه ها صبح از ساعت 10 الی 13 آقای دکتر ملائی

 

نگاهی بر بودجه 5 ساله شهر الوند      (مبلغ به تومان)

 

مازاد درآمد بر هزینه

هزینه های عمرانی

هزینه های جاری

محل درآمد حاصله

بودجه محقق شده بودجه مصوب سال
سایر ارزش افزوده
1,517,219,285 11,718,921,869 7,924,371,682 11,099,427,689 10,061,085,147 21,160,512,836 25,550,000,000 1390
– 2,544,423,428 20,049,835,780 10,912,646,594 15,082,518,520 13,335,540,426 28,418,058,946 27,000,000,000 1391
–  2,805,516,470 14,474,487,252 13,067889,838 9,983,111,900 14,753,748,720 24,736,860,620 39,500,000,000 1392
– 951,552,709 16,781,541,900 13,279,450,100 10,175,354,591 18,934,084,700 29,109,439,291 42,000,000,000 1393
36,700,000,000 1394
63,024,786,801 45,184,358,214 46,340,412,700 57,084,458,993 103,424,871,693 170,750,000,000 جمع کل

 

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *