شورای اسلامی شهر الوند

مصاحبه ی روزنامه افق آینده شهرستان البرز با رییس شورای اسلامی شهر الوند

2.07.1393
|
0 دیدگاهها
|

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند:  با توجه به انتخاب  مجدد مهندس حسنی برای سال دوم به عنوان رییس شورای اسلامی شهر الوند مصاحبه ای خواندنی در مورد مسائل شهری، پروژه های دردست اقدام و رابطه شورا با شهرداری با روزنامه افق آینده شهرستان البرز صورت گرفت. که سئوالات و پاسخ مطرح شده به شرح ذیل می باشد.

س – با عرض سلام و تبریک به مناسبت انتخاب مجدد جنابعالی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر الوند که نشانگر رضایت شورا و مردم از عملکرد شما بوده است.اگر ممکن است در رابطه با عملکرد یک ساله شورای شهر و اهم کارهایی که به وسیله شورا انجام شده است توضیح دهید.

ج- به نام خدا سلام وعرض ادب خدمت حضرتعالی و تشکر از اعضای محترم شورای اسلامی شهر الوند که دوباره به بنده اعتماد کردند.عملکرد شورای شهر الوند با توجه به اینکه نیمه دوم سال شورا را تحویل گرفتیم و مزید بر آن سال انتخابات بود و همچنین نیمه دوم سال معمولا پروژه های عمرانی قابل اجرا نبود و در سال 92شهرداری دارای سه شهردار اداره شد که دستخوش تحولاتی بوده و همزمان با این دوره شورا طرح جامع شهر نیز جهت اجرا به شهرداری ارسال گردید که همه این عوامل باعث گردید که در شورا سیاست های کلان شهر را برای سال 93 برنامه ریزی نمایند.و همچنین در نیمه دوم سال بیشتر همراهی کردن با شهردار و به نه کارشناس شهرداری را داشتیم،بودجه سال 92 را به علت تحقق درآمد و پروژه های عمرانی متمم و مصوب شد و بودجه سال 93 پیشنهادی شهرداری به تصویب رساندند.و از همه مهمترین جلسات مختلفی با فرماندار محترم،امام جمعه محترم و نمایندگان شهرستان جهت هماهنگی و همراه در مسیر عمران و آبادانی شهر را داشتیم بودجه سال 93 به مبلغ 42 میلیارد تومان مصوب شد که علیرغم همه مشکلات اقتصادی شهروندان و دولت تاکنون بالغ بر 12 میلیارد تومان وصول شده است.پروژه های مختلفی در سال جاری باید اجرا شود از جمله پروژه های نیمه تمام سال های گذشته (ساخمان شهرداری-مرکز فرهنگ شهر) بوده و پروژه های جدیدی نیز داشته ایم که یکی از بهترین پروژه ها جدول گذاری پیاده رو سازی و آسفالت منطقه 8 است.

تعریض بلوار خلیج فارس (میدان قدس تا سه راهی شهرصنعتی البرز) پیاده رو سازی و جدول گذاری در غرب بلوار معلم-پیاده رو سازی و جدول گذاری در الوند و نصرت آباد- ترمیم آسفالت در الوند و نصرت آباد-ورودی شهر الوند از مسیر جاده بویین زهرا به فلکه امام علی(ع) جاده اش وضع نابسامانی داشت که در حال اصلاح است هم از حیث تعریض-آسفالت-روشنایی معابر-گاردریل و… را داریم.پروژه های عمرانی شهر علاوه بر اینکه نیاز به بودجه هست،همراهی شهروندان عزیز از جمله تحمل  آنها در دوران تعمیر و اصلاح خیابان و کوچه را نیاز داریم از شهروندان استدعا داریم با سعه صدر موضوع عمران شهر را یا کارمندان زحمت کش شهرداری همراهی کنند.لازم به توضیح است تعریض بلوار خلیج فارس یکی از بهترین پروژه ها است که هم پیچ نیرو محرکه دیده شد، هم بار ترافیکی داشت، هم شهر به اتوبان متصل میشود آن هم در فاز بعدی،از همه مهمتر تصادفات مسیر آن انشا الله به صفر برسد.

س – در سطح شهر برخی اعتقاد دارند یک اصطکاک بین شهردار و شورای شهر به وجود آمده و وجود دارد در این رابطه توضیح می دهید؟

ج- خوشبختانه روابط خوبی هم بین اعضای محترم شورا هست و هم بین اعضای شورا و شهردار – اما یادمان باشد این دلیل بر عدم اختلاف نظرات عزیزان نیست ولی آنچه مهم است خروجی است که تا کنون اجماع بوده و حتماً تصمیمات اتخاذ شده برای رفاه حال مردم خوب شهر ما، و باید سعی شود با وجود همه مشکلات اقتصادی و عمرانی – فرهنگی زمان را بخاطر حاشیه ها از دست ندهیم.

س – شما شورای شهر هستید یا شورای شهردار؟در تصمیمات جانب مردم را بیشتر دارید یا شهرداری؟

ج- ان شاءالله که شورای شهر باشیم، وظیفه شورا همکاری با تمام مسئولین اجرایی است، همراه کردن و مشارکت همه مردم در توسعه شهر است که یکی از این سازمان ها شهرداری است. ان شاءالله در تصمیمات اتخاذ شده مردم منتفع خواهند شد.یکی از اعتراضات مردم عزیز شهر ما، موضوع فرهنگی شهر است، همه سازمان ها در این زمینه وظیفه دارند شعار سال است، همه دستگاه ها باید در این موضوع بسترسازی کنند از جمله اداره محترم ارشاد اسلامی – آموزش وپرورش – تبلیغات اسلامی – ستاد نماز جمعه و جماعات و امامان محترم جمعه و جماعات – نهاد های مردم نهاد – مساجد وحسینیه ها و البته وظیفه شهرداری نیز همراهی است که از وظایفش است که کارهای سخت افزاری از قبیل ساخت کانون های فرهنگی است که در سال جاری حداقل 4 پروژه در حال ساخت داریم و مزید بر آن استفاده مردم از مجتمع های ورزشی و تالارهای شهر است.

س – چشم انداز شما برای شهر الوند چیست؟

ج- توسعه شهر ما براساس شهر صنعتی البرز است و تمام برنامه های مسئولین شهر از جمله شورا نیز در همین راستا باشد. باید زمینه های فعالیت صنعتگران و سرمایه گذاران را در این شهر فراهم کرد. اگر بخواهیم خارج از بخش صنعت هدف دیگری را بخواهیم برجسته کنیم حتماً باید هزینه پرداخت شود. شورا باید با تمام مسئولین اجرایی شهرستانی واستانی جلساتی داشته باشد تا از بخش صنعت کمک شود و از این بخش همراهی نمود.

س – درمورد هزینه هایی که شرکت ها موظف هستند به دلیل آلودگی محیطی به شهر ما جریمه بدهند چه توضیحاتی دارید؟

ج- شهر الوند به علت مجاورت شهر صنعتی البرز شهروندان از آسیب های زیست محیطی بی نصیب نیستند و برای اینکه شهروندان در مورد سلامت بیمه باشند شرکت ها باید عوارض آن را پرداخت نمایند که در سال های اخیر عوارض تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده است که به صورت متمرکز در استان جمع آوری می شود در حالیکه صراحت ماده 78 قوانین شهرداری پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پس از جمع آوری توسط اداره دارایی و مالیات باید به شهرداری همان شهر ظرف 15 روز پرداخت نمایند که این قسمت باید شورا + شهرداری با مسئولین استانی رایزنی کنند که عوایدی شهر بابت پرداخت هزینه های شهر از جمله جلوگیری از آلودگی های ناشی از صنعت انجام شود.

س – بزرگترین دغدغه های شما چیست؟

ج- بنظر من بزرگترین دغدغه این است چرا ما همواره، همگام و هماهنگ نیستیم، با خودمان، با مسئولین، با شهروندان محترم چرا به جای نقد، گارد می گیریم؟ چرا به جای بحث و تحلیل دعوا می کنیم؟ همه ما باید یک دغدغه داشته باشیم و آن رفع مشکلات شهری باشد و برای اینکه این روحیه ایجاد شود بنده از همه مردم و عزیزان درخواستن می کنم با هم باشیم مشکلات را ببینیم و برای حل آن کمک کنیم.

-با توجه به پروسه پیچیده گرفتن جواز ساخت شاهدیم که ساخت و ساز کم شده و سازنده ها به شهرهای اطراف رفته و فعالیت می کنند؟

البته اینکه ساخت و ساز کم شده است دلایل مختلفی دارد که بنده قبلاً نیز عرض کرده ام؛ عمده ترین دلیل بحث حاکمیتی و کشوری است که رکود در بازار در ساخت و ساز نیز اثر گذاشته است. دلیل دیگری که می توان به این مطلب اضافه کرد بحث اوقاف بودن شهر است که به دلیل عدم پرداخت وام سازندگان چون سیستم بانکی با آنها مشارکت نمی کنند استقبال نمی شود. بحث جدید طرح جامع نیز مزید بر علت شده است که ان شاءالله مشکلات طرح جامع شناسایی شده و بیش از 50 درصد آن رفع شده و امیدواریم در آینده نزدیک غالب مشکلات طرح جامع در قالب طرح تفضیلی طی گردد. اما شهروندان از دایره فنی شهرداری نیز شکایت دارند که تذکرات لازم داده شده است و آنها نیز قول داده اند حداقل با روی باز شهروندان را پذیرا باشند، و درصورت عدم وجود مشکلات طرح جامع ظرف یک هفته پروانه ساخت صادر نمایند.از شهروندان تقاضا داریم واقعاً جایی که مشکل وجود ندارد و دایره فنی تعلل دارد به دفتر شورا گزارش دهند.

زمین های خالی کوی امامت و غرب بلوار معلم خوشبختانه جواز تجاری داده می شود و همچنین زمین تجاری 1200 متری که در این منطقه است از سرمایه گذاران دعوت می کنیم با شهرداری مشارکت کنند تا بازارچه ساخته شود و البته یکی دو نفری تاکنون اعلام مشارکت داشته اند.

از سرمایه گذاران دعوت می کنیم در عمران و آبادانی شهر در شهر الوند و نصرت آباد حضور فعال داشته باشند حتماً شورا و شهرداری کمک های ویژه ای خواهند نمود با آغوش باز از این عزیزان استقبال می شود و در آخر از نشریه افق آینده البرز تشکر می کنیم که پل ارتباطی مردم با مسئولین را فراهم نموده است.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *