شورای اسلامی شهر الوند

مدیرکل اداره دارایی و مالیات استان قزوین میهمان شورای اسلامی شهر الوند شد.

19.12.1394
|
0 دیدگاهها
|

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند: شب سه شنبه مورخ 18/12/94 در جلسه فوق العاده شورا، مهندس پورامیدی مدیرکل اداره دارایی و مالیات استان قزوین به ‌همراه مهندس موسیوند معاونت اداره مالیاتی، با حضور در محل شورای اسلامی شهر الوند با اعضای این شورا دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار که به‌منظور بررسی مشکلات تجمیع عوارض ارزش افزوده شهر الوند صورت پذیرفته بود، محمد رفائی نژاد رئیس شورای اسلامی شهرالوند، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) حضرت زهرا (س)، و خیر مقدم به مدیر کل و معاونت امور مالیاتی و دارایی استان، به نقش به سزای شهرصنعتی البرز در بحث آلایندگی زیست محیطی شهر پرداخت و آمادگی شورای اسلامی را جهت هرگونه همکاری با آن مدیریت در هر زمینه‌ای اعلام نمود.

در ادامه جلسه، هر کدام از اعضای شورا در زمینه‌ی تجمیع عوارض ارزش افزوده شهر الوند و نصرت آباد مسائل و مشکلات مربوطه، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند: با توزیع استانی مالیات بر ارزش افزوده شهرداری الوند از دریافت بخش قابل توجهی از این درآمد پایدار محروم شده است.                                 .
اعضای شورای شهر با بیان اینکه از مهم ترین منابع مالی کشور مالیات است افزودند : بی گمان تاثیر مالیات در چرخه اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست و مالیات بر ارزش افزوده یکی از  درآمدهای پایدار شهرداریهاست.

کلیه هزینه های خدماتی شرکتهای شهر صنعتی البرز را شهرداری الوند بعنوان سهامدار متقبل می شود ، اما توزیع درآمد مالیات بر ارزش افزوده استانی است .

پس از تصویب توزیع استانی مالیات بر ارزش افزوده ، عدم تخصیص کامل این درآمد بخش قابل توجهی از توانایی شهرداری را در ارائه خدمات شهری متوقف کرده است .  این مبالغ می تواندضمن ایجاد امکانات شهری جهت رفع معضلات بوجود آمده از لحاظ آلایندگی  توسط شهر صنعتی البرز، برای شهرهای اطراف هزینه شود.                                                                               .
شورای شهر الوند در پایان خاطرنشان کردند:  عوارض آلایندگی این شرکتها حق مردم شهر الوند و نصرت آباد است که این مسئله با تدبیر مسئولین امر بنحوی مطلوب مرتفع شود تا شهرداری بعنوان نهاد فرهنگی و اجتماعی بتواند در عرصه های زیر ساختی موثرتر از گذشته نقش آفرینی کند.

پورامیدی مدیرکل اداره مالیاتی و دارایی استان قزوین دغدغه شورای شهر را در خصوص آلایندگی شهر به واسطه شرکتهای شهر صنعتی البرز را تصریح کرد و تشکیل این جلسه را بسیار اثر گذار برشمرد و افزود: بنده و همکاران بعنوان خادم مردم هستیم و در مدت چند ماه اخیر توانسته ایم نحوه برخورد و تکریم ارباب رجوع و شفاف سازی کارها را بر مبنای خوبی در همه زمینه ها قرار دهیم و عملیاتی نماییم، کارها در دستور کار قرار دارد و انتصاباتی که صورت گرفته همه براساس نظر سنجی بوده که الحمدا… انگیزه و روحیه شاداب و خدمت گذاری در همکاران بیش ازپیش ایجاد شده.

مدیرکل اداره مالیاتی استان ادامه داد: باتوجه به رکود اقتصادی دریافت عوارض نسبت به سال قبل رشد داشته و 60 درصد از سهمیه ما دریافت شده.

این مسئول ضمن تاکید یادآور شد:  طبق قانون توزیع عوارض بر ارزش افزوده به عهده اداره مالیات است و شرکتهایی که در محدوده شهر صنعتی البرز آلایندگی سازند قطعاً عوارض آن شرکتها برای شهر الوند است و آنچه که وصول می شود برای شهر الوند واریز می شود.

پورامیدی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شورای شهر و شهرداری جهت همکاری و مساعدت برای بازسازی و تکمیل ساختمان مالیاتی شهر الوند اضافه کرد: ساختمان مالیاتی شهر الوند به لحاظ ساختار و برندسازی نمونه است که باعث می گردد مؤدی ها و ارباب رجوع با روحیه بالایی وارد اداره شوند.

    IMG_5437

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *