شورای اسلامی شهر الوند

رییس شورا مطرح کرد: امکانات شهری ناحیه شهری نصرت آباد در شأن مردم این ناحیه نیست

9.07.1393
|
0 دیدگاهها
|

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند:  در طول هفته یک روز جلسه اختصاصی با حضور اعضای شورای اسلامی، شهردار شهر الوند و مسئولین واحدهای مختلف شهرداری در ناحیه شهری نصرت آباد جهت بررسی و رفع مشکلات این ناحیه برگزار می گردد. دومین جلسه روز چهارشنبه مورخ 9/7/93 رأس ساعت 16 در محل شهرداری ناحیه شهری نصرت آباد با حضور نامبردگان برگزار گردید.

ابتدای جلسه حجت اله نعیمی سرپرست ناحیه شهری نصرت آباد ضمن تقدیر و تشکر از اعضای محترم شورا، شهردار محترم  و حاضرین برای حضور در جلسه،  و یادآور شد: با توجه به وسعت و جمعیت نصرت آباد امکانات مناسبی در این ناحیه نداریم  ازجمله نبود پارک و فضای سبز مناسب، تعمیرجداول و جالیز، لکه گیری آسفالت معابر، نظارت بیشتر بر کار پیمانکار، کمبود نیرو در شهرداری نصرت آباد، کمبود اماکن فرهنگی و ورزشی، ساماندهی گورستان و غیره … اشاره کرد.

در ادامه مهندس حسنی رییس شورای اسلامی شهر الوند ضمن خسته نباشید و تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه و از آقای نعیمی جهت مطرح کردن به یک سری از مشکلات و برگزاری جلسه در شهرداری ناحیه شهری نصرت آباد.

رییس شورای اسلامی شهر الوند گفت: امکانات شهری نصرت آباد در شأن مردم این ناحیه نیست و پروژه هایی که ارجعیت دارند باید در اولویت قرار گیرد و با توجه به خواسته های زیاد مردم باید آنها را دسته بندی کنیم و بر اساس اهمیت اجرایی شود.  وی ادامه داد طی بازدیدی که هفته گذشته از سطح شهر نصرت آباد داشتیم مردم از یک سری کارهای عمرانی راضی نیستند.

مهندس حسنی با تاکید بر اینکه کمربندی طالقانی باید زیرسازی و در صورت امکان با عرض شش متر آسفالت شود تا مردم از خاک و زمان باراندگی از گل شدن در امان باشند، اضافه کرد: سالن فرهنگی مذهبی نصرت آباد باید مورد استفاد همه مردم بخصوص جوانان قرار گیرد و همچنین ورودی نصرت آباد بر روی دیوار های شرکت ها از شعارهای اسلامی، فرهنگی و زیباسازی شهر نوشته شود و در جمع آوری زباله های سطح شهر نصرت آباد نظارت بیشتری صورت گیرد.

در ادامه جلسه اعضای شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه به پیشنهاد و بررسی برای رفع مشکلات ناحیه شهری نصرت آباد پرداختند، و اظهار داشتند: خوشبختانه شهردار الوند تیم خوبی دارد چرا که همه آنها از کارشناسان با تجربه هستند. و در ادامه به چند پیشنهاد اشاره کردند: 1- در پارکهای سطح شهر از جملات زیبا و مناسب و نحوه چگونگی استفاده از وسایل ورزشی مطالبی بر تابلوها نوشته شود و نصب گردد. 2- در روز درختکاری جلوی درب منازل همه شهروندان یک درخت کاشته شود تا مردم از این مشارکت استفاده بهینه نمایند. 3- بازارهای روز یکشنبه و پنج شنبه در الوند و نصرت آباد ساماندهی شود تا هم دستفروشان و مردم از این بلاتکلیفی خارج شوند. 4-  ورودی نصرت آباد موسوم به زمینهای رجبی فضاهای خالی و پستی و بلندی زیادی دارد که بهتر است به لحاظ سیمای شهر آنها هموار شود. 5- مزار نصرت آباد با نرده های زیبا محصور شود،  و یکی از خواسته های مهم مردم این ناحیه احداث پارک می باشد. که انشاا… با تلاش و همکاری همه مسئولین و مردم این امر تحقق یابد.

در پایان مهندس یحیی پور شهردار الوند ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای اسلامی و همه مسئولین برای برگزاری این جلسه جهت بررسی مشکلات ناحیه شهری نصرت آباد، گریزی هم به بودجه عمرانی شهرداری زد و بیان کرد: با توجه به اینکه تا پایان سال 93 حدود  به 26 میلیارد تومان بودجه عمرانی و جاری پر خواهد شد و تا پایان مهر ماه حدود 15 میلیارد تومان به تحقق می رسد و بخشی از این بودجه برای کارهای عمرانی نصرت آباد در نظر گرفته شده است که اجرا خواهد شد.

شهردار الوند در ادامه از تعامل بین شورای اسلامی و شهردار که باعث روند پیشرفت در کارهای اجرایی شده ابراز امیدواری کرد و به همه خواسته های حاضرین در جلسه پاسخ داد و اذعان کرد: پارک نصرت آباد نقشه آن در حال طراحی می باشد و اجرا خواهد شد و ما موظف به اجرای پروژه های مشخص شده هستیم، احداث دستشوئی ها نیز قراردادش منعقد شده و شروع بکار می شود، و جاهایی که نیاز به آسفالت دارد در اولویت کارهای عمرانی قرار می گیرد و همچنین خدمات شهر شهرداری برای نرده های مزار مقدار، اندازه  و قیمت آن را استعلام  بگیرند تا تصمیم گیری شود  و زیباسازی شهر نیز با نوشته های فرهنگی و دینی در سطح شهر و پارکها اقدام خواهد شد و به اندازه نیاز درخت در اختیار ناحیه شهری برای روز درخت کاری قرار می گیرد.

این مسئول ادامه داد: برای منطقه شدن ناحیه شهری از لحاظ قانونی باید جمعیت آن به 120 هزار نفر برسد که نصرت آباد به حد نصاب آمار جمعیت نمی رسد ولی بنده مکاتبه ای با استانداری در این رابطه خواهم کرد. و همچنین در مورد کمربندی طالقانی اضافه کرد: طی بازدیدی که داشتیم این کمربندی با حدود 6 هزار متر مربع باید به صورت بلوار باشد تا بعدها به مشکل نخوریم ولی در حال حاضر می توان با عرض 6 متر زیر سازی نمود تا مردم از این مشکل فارغ آیند.

وی در پایان مقرر کرد و قول مساعد داد:  با همکاری مردم شریف نصرت آباد انشاا… پروژه های خوبی شروع خواهد شد و همه درخواست های مطروحه توسط اعضای شورای اسلامی و سرپرست ناحیه شهری نصرت آباد به تحقق خواهد رسید.

 

 .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *