شورای اسلامی شهر الوند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماینده شهرهای قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی میهمان شورای شهر الوند شد.

16.06.1394
|
0 دیدگاهها
|

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر الوند: در جلسه روز یکشنبه مورخ 15/6/94 که با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر الوند، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی IMG_4739حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مهندس حسن پور فرماندار شهرستان البرز، مهندس لطفی شهردار الوند و آقای رضوانی مسئول دفتر حاج آقا حسینی در شهر الوند در دفتر شورا برگزار گردید.

آقای محمد رفائی نژاد رییس شورای اسلامی شهر الوند در اولین جلسه ی کاری، بعنوان رییس شورای اسلامی شهر الوند ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دو ساله آقای مهندس حسنی رییس سابق شورای شهر و حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی نماینده محترم شهرهای قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم شهرستان البرز از چند مشکل اصلی مردم الوند و نصرت آباد خبر داد و افزود: با توجه به پیگیری های گذشته فرماندار محترم و شورای اسلامی و جلساتی که با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی در راستای احداث بیمارستان دولتی داشتیم و همچنین زمین هایی که شهرداری با توافقات قبلی به سپاه تحویل داده ولی مسئولین محترم سپاه به دیل اینکه زمینهای شهرداری فعلاً فاقد سند می باشد زمین مربوطه را جهت احداث بیمارستان تحویل نداده اند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

رییس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر الوند در ادامه جلسه مشکلات شهر الوند و نصرت آباد را به شرح ذیل اشاره و درخواست رفع آنها و همکاری بیشتر همه ادارات شهرستان و استان را با شهرداری در راستای خدمت رسانی به مردم شدند.

1- حل مشکلات در زمینه صدور سند برای زمین الوند که قیلاً اوقافی بوده اند. 2- راهکار برای  بافت فرسوده شهر الوند و نصرت آباد. 3- اجرای نیمه کاره  فاضلاب ناحیه شهری نصرت آباد و استقلال آن. 4- اجرای  پل غیر همسطح و روشنائی جاده بوئین زهرا از میدان امام علی (ع) به سه راهی بوئین زهرا. 5- ادامه کار کمربندی ( جنوبی و غربی ) شهر الوند. 6- مشخص شدن سهم ارزش افزوده در شهر الوند و نصرت آباد. 7- در نظر گرفتن اعتبار برای جاده الوند کمال آباد. 8- پیگیری استقلال نصرت آباد از نمایندگان محترم مجلس. 9- وام های ازدواج که کمترین میزان سهمیه در شهر الوند و نصرت آباد در نظر گرفته شده است. 10- پیگیری و سرعت دادن در کار احداث ساختمان دیالیز در شهر الوند.

در ادامه، اعضای پارلمان شهری خاطر نشان کردند:  با وجود شهر صنعتی البرز در دل شهر الوند و نصرت آباد که با آلایندگی زیاد شرکتها و ترافیک جاده ای که مردم الوند و نصرت آباد بیشترین آسیب را متحمل می شوند با این وجود باید ارزش افزوده به خود شهر الوند اختصاص داده شود تا در عمران و آبادانی شهر استفاده گردد.

اعضای شورای اسلامی و شهردار الوند با اشاره به وجود 120 هکتار بافت فرسوده در شهر الوند بجز ناحیه شهری نصرت آباد افزودند: با وجود اختصاص دادن بودجه به بافت  فرسوده در استان قزوین ولی شهر الوند از این بودجه محروم بوده که این موضوع برای شهرداری نگران کننده است و برای احیاء بافت فرسوده الوند باید راههای برون رفت از این مشکلات را بررسی و کارشناسی کرد.

تیم مدیریت شهری در پایان تأکید نمودند: تعدادی از پروژه های مصوب شورای اسلامی در سطح شهر الوند و نصرت آباد در حال اجراست، و مابقی پروژه ها هم در حال واگزاری و بستن قرارداد با پیمانکاران می باشد.

مهندس حسن پور فرماندار محترم شهرستان البرز ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام حاج آقا حسینی و تقدیر و تشکر از شورای اسلامی جهت پیگیری معضلات و مشکلات حوزه شهری  به بیان نقش و اهمیت احداث بیمارستان دولتی در شهر الوند پرداخت و افزود: باوجود توافقات قبلی فی مابین شهرداری و سپاه در خصوص معاوضه زمین و علی رغم کمک ده میلیاردی شورا و شهرداری متاسفانه وزارت بهداشت به تعهدات خود عمل نکرده که حتی پیشنهاد شد تفاهم نامه ای نوشته شود ولی وزارت بهداشت مخالفت نمود. البته در راستای تحول نظام سلامت قرارداد خرید خدمت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیمارستان خیریه رحیمیان از تاریخ 1/7/94 قابلیت اجرایی پیدا کند.

فرماندار شهرستان البرز در ادامه با اشاره به کارهای صورت گرفته در سطح شهر خاطر نشان کرد و افزود: تعریض بلوار خلیج فارس، جاده اختصاصی گمرک از سمت بیدستان مطالعه آن انجام شده و همچنین اصلاح پیچ جاده الوند به سمت کمال آباد جلوی اداره گاز در دستور کار قرار دارد. و در مورد سهم ارزش افزوده در بحث آلایندگی اضافه کرد: بحث آلایندگی شفاف نیست و ما یک آلاینده بزرگ به نام نیروگاه شهید رجایی را داریم که با شهر الوند و نصرت آباد حدود 10 کیلومتر فاصله دارد و با توافقی که شد قرار بود ارزش افزوده به صورت مساوی بین آبیک و شهرستان البرز اجرا شود که این مورد متاسفانه اجرائی نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی نماینده محترم شهرهای قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اهمیت خواندن به ماه ذی القعده افزود:  اگر ما مسئولین احساس کنیم که کسی از ما بازخواست نمی کند این تصور اشتباه است و باید بدانیم که قطعاً در روز قیامت جواب گو باشیم و محاکمه خواهیم شد و همه ما مسئولین بیشتر از مردم عادی محتاج به دعا هستیم چرا که مسئولین بیشتر باید در پناه خدا خود را قرار دهند چون این مسئولیتها امانتی است در دست ما.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از صحبت هایشان به همدلی و همزبانی بین مسئولین شهری تأکید کردند و با بیان اینکه اعضای شورا برگزیدگان مردم هستند و باید تلاش کنند تا رضایت مردم فراهم شود، ایشان اشاره کردند: خدا شما را دوست داشته که بعنوان شورا انتخاب شدید تا مشکلات مردم را حل کنید، در کارها باید منافع مردم دیده شود و اختلافات باعث ضرر مردم نشود و همچنین در مسائل شخصی مردم را فدا نکنیم و به گونه ای مدیریت و رفتار کنیم که همدلی و وحدت شما در تمامی مسئولین تأثیر گزار باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بنده از سالها قبل آشنایی کاملی با شهر الوند و نصرت آباد دارم خاطر نشان کرد: تمامی مطالبی که از سوی مدیریت شهری و فرماندار شهرستان البرز مطرح شد ما نمایندگان مردم درکمیسیون های مجلس پیگیری خواهیم کرد و نتیجه مکاتباتی که با ادارات مختلف صورت می پذیرد رونوشت آن را به شورای اسلامی و شهرداری ارسال خواهیم کرد.

IMG_4750.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *