شورای اسلامی شهر الوند

جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندارشهرستان البرز،شهردارالوند و نمایندگان اداره راه و شهرسازی استان قزوین و شهرستان البرزدر دفتر شورا.

28.12.1392
|
0 دیدگاهها
|

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرالوند: جلسه با حضور مهندس حسن پور فرماندار شهرستان البرز، اعضای شورای اسلامی شهر الوند، مهندس یحیی پور شهردار الوند، مهندس اسماعیلی معاونت اداره راه و شهرسازی استان قزوین، مهندس بخشعلی پور ریاست اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز، اکبر امامی مدیر عامل شرکت شهر صنعتی البرز در دفتر شورا برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مهندس حسنی رئیس شورای اسلامی شهر الوند ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه و تسلیت ایام فاطمیه شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) و همچنین فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز را تبریک گفت و هدف از تشکیل و برگزاری از این جلسه را مشکلات شهر الوند و نصرت آباد مخصوصاً فضاهای عمرانی و خدماتی ناحیه شهری  نصرت آباد را یکی از دغدغه های عزیزان شورا و شهردار دانست.

مهندس حسن پور فرماندارشهرستان البرز ضمن تشکر از کلیه حضار به فلسفه نشست و جلسه اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد:  نگاه باید مبتنی بر این باشد که موضوعات ابتدا در شهرستان حل شود در صورتیکه حل نشد از نگاه استانی برای رفع موانع بهره گیری به عمل آید.  همچنین در خصوص ناحیه شهری نصرت آباد گفت: نصرت آباد با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر نیاز به خدمات ویژه دارد نیاز است که در طرح جامع بازنگری برای حل و فصل مشکلات مردم به عمل آید لذا ابتدا شهر نصرت آباد روستا بوده و به صورت شتاب زده بزرگ شده و خدمات و سرانه ها با جمعیت و توسعه شهری تناسب ندارد باید توجه ای ویژه بشود.

حبیب اله ملایی نائب رئیس شورا نیز به مسائل و مشکلات شهر نصرت آباد اشاره کرد و گفت: امیدواریم که در بودجه سال  آتی 93 به پروژه های اساسی پرداخته شود که از جمله مثل مزار نصرت آباد که در وسط شهر قرار گرفته و نیاز به جابجایی دارد همچنین مسائل انتظامی، خدمات شهرداری، کتابخانه ها، فضای سبز، که این پروژه ها نیاز به زمین دارد و   می بایست در حوزه راه وشهرسازی و شهرداری در طرح جامع آن را لحاظ نماید.

مهندس یحیی پور ضمن اشاره به اینکه در شهر نصرت آباد بدون درنظر گرفتن ساختارهای خدماتی شهر، زمین برای توسعه شهری در نظرگرفته نشده است اذعان کرد:  زمینهایی که بدون ضوابط و بدون بررسی برای توسعه شهر در نظر گرفته شده است در حالیکه همان زمین ها توسط شورای کشاورزان فروخته شده است و به صورت خرده مالک دارند، که اجرای آن مشکلات شهر را حل نخواهد کرد و باید چاره ای دیگر اندیشیده شود.

شهردار الوند در پایان اضافه کرد:  ساختار فکری شهری مبتنی بر عدم افزایش جمعیتی آن می باشد زیرا زیرساخت ها برای رفاه حال مردم بر حد سرانه وجود ندارد.

در ادامه اسماعیلی معاون راه و شهرسازی استان قزوین به مسائلی در حوزه راه و شهرسازی پرداخت و گفت: از اینکه در این وقت از سال جلسه تشکیل شده است نشان دهنده این است که شورای اسلامی شهر الوند در این حوزه دغدغه دارد.

وی ادامه داد: طرح جامع از یک سال گذشته به شهرداری ابلاغ شده است و به جهت اینکه مشاورطرح جامع تسلط کامل به مسائل فنی دارد طرح تفصیلی در مرحله صدور ابلاغ    است  و در بحث کاربریها و معابر در مرحله ی نهایی می باشد.

بخشعلی پور ریاست اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز ضمن ارائه راه کار وپیشنهادهایی در زمینه راه و شهرسازی افزود: زمینهایی که داخل محدوده شهر برای بخشهای خدماتی افزوده شده است باید تثبیت شود.

علیرضا خمسه سخنگوی شورای اسلامی ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه،  مهندس حسن پور فرماندارشهرستان البرز، مهندس اسماعیلی معاون اداره راه و شهرسازی استان و مهندس بخشعلی پور رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز را از زعم مردم جزء خوش خلق ترین و کاردان ترین نیروها اشاره کرد و برای آنها آرزوی توفیق روز افزون داشت.

 سخنگوی شورا در ادامه گفت: از زمان ابلاغ طرح جامع که پیچیدگی ها و فرایندهای آن هنوز روشن و شفاف نیست مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده لذا مکمل طرح جامع طرح تفصیلی می باشد و استدعا داریم که زودتر ابلاغ شود و 32 مورد اصلاح ضوابط مقررات و اجرای طرح جامع شهر که از طرف شهرداری به کمیسیون ماده 5 ارسال شده. و همچنین با مهندس معتمد مشاور طرح جامع نیز جلساتی برگزار شده است و زمینهای داخل شهر نصرت آباد که کاربری فضای سبز در داخل محدوده هستند تملک آنها برای شهرداری مقدور نیست زیرا خرده مالک دارد و باید کاربریها در طرح تفصیلی اصلاح شود.

در ادامه جلسه، هر یک از اعضای شورا و حاضرین در جلسه ضمن اشاره و تأکید بر رفع مشکلات مردم، به بیان پیشنهاد طرح هایی در این حوزه پرداختند.

در پایان جلسه همچنین مقرر شد که در سریعترین زمان ممکن دغدغه های   فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار در خصوص طرح جامع شهر الوند و  نصرت آباد با پیگیری مسئولین سازمان راه و شهر سازی استان و شهرستان صورت پذیرد. و 32 مورد از اصلاحی طرح جامع بررسی و به شهرداری ابلاغ گردد.

 

 

  

      .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *